Colliekompisarna

Alla inlägg den 21 januari 2015

Av Marru - 21 januari 2015 23:45

Såg nåt intressant i veckans Året runt, som fick mig att haja till. Dom skrev om överaktiv blåsa. Eller jag brukar kalla det för busschaufförsblåsa   . När man kör buss, så måste man gå på toa när man kommer åt en. För man vet aldrig när man kommer åt en nästa gång. För mig började det verkligen spåra ut dom sista åren jag körde buss. Så här kunde en morgon tex se ut för mig.

 

Gick upp, in på toa. Åt frukost, klädde på mig. Gick på toa. Åkte till jobbet. Gick på toa. Till garaget för att hämta buss. Hmmmm....känner som om det trycker på lite. Måste nog gå på toa. Kör upp till busstation. Hmmm....nu skall jag köra dit och kanske hinner jag gå på toa när jag kommer fram. Men händer det nåt på vägen, så måste jag vända på en gång, och då hinner jag inte. Så det är lika bra att jag går på toa innan jag åker. Alltså, på kanske cirka en timme, så hade jag varit på toa 5 ggr. 

 

Det satt i flera år efteråt, och lite fortfarande. Måste tex på toa ofta på fm, men em klarar jag mig nästan hur länge som helst. Nätterna har också varit jobbiga. Var alltid tvungen på toa på natten. Blev till slut riktigt less på att aldrig få sova en hel natt. 

 

Men nu på sista tiden så har jag börjat jobba på det. Precis som det stod i Året runt. Att man inte skulle gå på toa direkt när man känner att det trycker på. Nu till slut så har jag klarat mig flera nätter utan att gå på toa på natten. Vad skönt det känns att äntligen få sova en hel natt. Så nu är vi på väg åt rätt håll. 

 

Men det var ju inte det enda problemet jag fick när jag körde buss. Fast det andra var mycket lättare att komma över. Det var sömnen som höll på att bli ett problem. Var det nåt pass som började extremt tidigt hade jag svårt att somna. Till slut så gick jag och la mig tidigare, men inte sov jag för det. Utan låg i sängen och rullade och tänkte. Tänkte på hur trött jag kommer att vara när jag skall köra dit eller dit. Vi hade tex en tur som gick till Krylbo från Borlänge, ca 5 på morgonen. När man skulle köra tillbaka till Borlänge så var man så trött, så att man höll på slockna flera ggr om. Man satt och tuggade i sig godis, fram och tillbaka med värmereglaget, eller så satt man och nöp sig på låret. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards