Colliekompisarna

Alla inlägg den 23 januari 2015

Av Marru - 23 januari 2015 20:08

Så är det helg igen, och ytterligare en vecka bakom oss snart. Nu har TV 4 börjat avslöja deltagarna till nästa Let´s dance. Det fanns många intressanta namn där. Fast min favorit kommer nog Nanne att vara. Aldrig hade jag trott att dom skulle få med Ingemar Stenmark. Vi får väl se om det blir så att hela Sverige stannar igen. Som på den gamla tiden när han åkte slalom. 

 

Kommer ihåg ett tillfälle, jag hade beredeskapsarbete på folktandvården i Smebacken. På den tiden hette det beredeskapsarbete, som man fick när man var arbetslös och precis slutat skolan. Jag hann med minst 3 st, och den första var på sterilen hos folktandvården. Just då var ju han Stenmark på topp. En gång satt vi och fikade precis när han skulle åka, alla utom klinikchefen, för han hade en patient inne hos sig. Men inte hindrade det han från att titta på Stenmark. Så han gick in i fikarummet mitt i behandlingen och tittade   .  Synd om den som låg där i stolen med en massa bråte i munnen. För patienten hade ju inte möjlighet gå ifrån. 

 

Idag har man varit verkligen seg, knappt orkat göra nånting. Men ibland så måste man ju ha sådana dagar också.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards