Colliekompisarna

Alla inlägg den 27 januari 2015

Av Marru - 27 januari 2015 23:50

Efter att avnjutit en härligt solig dag, så blev det dags för agilityträning på kvällen. Först gjorde vi några kombinationer. En med 2 tunnlar bredvid varandra, så man kunde träna på att skicka in i tunneln, utan att stå vid ingången. En annan bestod av hopp, långhopp, hopp, en tredje av hopp, däck, hopp. Sen fanns det slalom med hopphinder så man kunde träna ingångar. Och längst ner ett staket och en tunnel. Wow, vi fick plats med 5 olika kombintationer i hallen. Sen bestämde vi att large börjar med tunnlarna,  långhoppet och däcket. Och dom mindre får ta slalom och staketet. Sen skiftar vi. För första gången så hoppade Jeri däcket i largehöjd på första försöket. Sen gav vi oss på långhoppet. Vid första försöket hoppade han inte tillräckligt långt, så då välte han den sista delen av långhoppet. Då tänkte jag för mig själv att nu kommer han inte vilja hoppa. Men det gick hur bra som helst. Fast jag tror nog att vi kanske måste nöta på det där lite, få in ett kommando så att han förstår vad som komma skall. Sen tog vi ett par vändor på tunnelbanan. 2 tunnlar bredvid varandra, och träna på att skicka. Det gick, men det gick inte fort. Han hann väl aldrig få upp nån fart. Men jag trodde att det skulle vara lättare och träna in det på korta tunnlar än på långa. 

 

Efter det tog jag in Lizzie och tränade samma sak med henne. Efter det så skiftade vi. Tränade slalom med henne, och lite på staketet. Men jag kände att jag inte hade riktigt sug att träna på det där. Så jag var och hämtade Jeri igen. Tänkte ta han över balansen en gång.  Det gick ju så bra i söndags, och tänkte kolla om det gick bra igen. Det gjorde det ju, fram till mitten. Sen vet jag inte vad han gjorde för han ramlade av. Jag hann dämpa fallet lite. så jag tog han fort som attan upp igen, belönade och upp igen och belönade. Han verkade inte bry sig om det. Sen tränade vi slalom och lite staket. Sen skulle jag ta upp han på balansen för att kolla igen. Men se du, nu ville han inte upp mer. Så det blev till och hålla i halsbandet, och få upp han bara. När han väl kommit en bit så gick han ju över. gjorde det några gånger. Sen satt vi en stund och pratade. Tänkte prova med han på balansen igen, men han ville inte den här gången heller. Så jag tog till slut koppel på han, och sen gick vi upp och ner några gånger. Så det blir väl och nöta på det ett par veckor igen. Får hoppas att det släpper innan det är dags och åka till Strängnäs och tävla. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards