Colliekompisarna

Alla inlägg den 28 januari 2015

Av Marru - 28 januari 2015 23:44

Idag var det plusgrader när man vaknade. Sotaren var förbi en sväng, och Clara lekte åska ett tag. Hon är bra på och mullra   . Jag stannade nere i sovrummet hela tiden sotaren var här. Han var ju här så pass tidigt att jag inte ville släppa ut hundarna än, för dom hade säkert skällt ut han efter noter. Så vi låg i sängen och gosade en stund. Sen var det dags för morgonpromenad. 

 

Efter morgonpromenaden så stannade jag kvar ute med Jeri och lekte med bitstocken. Han biter på ganska bra. Fast han har ju inte riktigt koll på vart han sätter tänderna. Så ibland hamnar ju min hand emellan. När jag kom in så såg jag att jag hade en ganska stor bula på ovansidan av handen. Fast inte lika stor som jag fick förra vinter. Vi hade ju tävling i hallen. Jag kommer dit, och råkar tappa mina bilnycklar mellan framsätet och lådan i mitten. Klämmer ner handen för att ta upp nycklarna. Trångt som sjutton var det. Sen tänker jag inte på det mer utan känner ju att det gör ju lite ont. Efter ca 1 timme så går jag till toaletten. När jag skall tvätta händerna så ser jag den. En jättestor bula mitt på handryggen. Jag visste ju att jag skulle ha nåt på den, men skulle det vara kallt eller varmt. Men det fick jag ju svar på när jag gick tillbaka till hallen. Samma sak började jag tänka på idag, och då var jag tvungen och fundera på vad jag gjorde förra gången. Då kom jag ju på att jag hade ju handen i snön. Så det var bara och gå till frysen och kolla vad man kunde ha på där. Så jag tog en korv med Vov och Hundemat. Fy tusan vad kalla dom korvarna kan vara. Man håller inte dom i handen länge. 

 

Efter det var jag och hämtade mamma. Var till fiskbilen vid torget och köpte strömmingsfilé och stekte det i ugnen, och så potatismos till. Det var så gott. Jag är nog inte så dålig kock trots allt, som mitt ex försökte få mig till. Fast ibland tryter fantasin, och man vet inte vad man skall laga. En rätt som är ganska vanlig hos oss heter "jag vet inte" . När jag frågar maken vad vi skall äta. Då brukar han säga att han inte vet. Ibland brukar jag säga, jag vet inte heller. Då börjar han helt plötsligt veta en massa   .

 

Idag har snötäcket sjunkit rejält. Hoppas det fortsätter med det. Börjar ju längta efter lite asfalt och gå på. Fast det får ju gärna vara lite kallt så det inte blir lerigt. 

 


Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards