Colliekompisarna

Alla inlägg den 29 januari 2015

Av Marru - 29 januari 2015 22:56

Idag var det riktigt otäckt väder när vi skulle ut och gå. Det kom tung blöt snö. Jag såg ut som en snögubbe innan vi kom till slutet av våran gata, och den här gatan är ju inte flera km lång precis. Först tänkte jag gå ner mot den gamla Borlängevägen, och hem. Men sen kom jag fram till att jag går våran gata, sen gatan efter. Uppför backen och in i skogen och sen hem därifrån. Väl hemma så åt jag frukost och gav hundarna mat. Sen gick jag ut och skottade bort det blöta slafset. Då hade det slutat och snöa. 

 

Efter det så började jag städa lite. Dammtorka bla. När jag höll på med fönsterbräden så såg jag att bordet på balkongen såg för jävligt ut rent ut sagt. Så jag gick ut på balkongen och städade den och torkade ren. Då upptäckte jag att det var ju skapligt varmt ute. Jag kunde ju faktiskt tvätta fönstren också när jag ändå höll på. Så in och kolla om det fanns ström i putsmaskin. Jo, så det var bara och börja tvätta. Vad roligt det var och titta ut genom rena fönster. Fast det är mörkt ute nu, så ser man ju hur rena dom är. 

 

Sen på kvällen var det dags för rallylydnadsträning. Jag åkte ganska tidigt för jag skulle handla efter vägen. Så vi var i hallen en halv timme tidigare. Så jag tog både Lizzie och Jeri och tränade platsliggning med dom. Jag la Lizzie först, och sen gick jag och jobbade med Jeri. Först tänkte Lizzie komma fram till oss. Men då gick jag och la henne igen och sa stanna åt henne. Sen lägga Jeri. Den här gången gick det bättre. Tog fram tidtagningen på mobilen. Men Jeri reste sig ganska på en gång. Men så gick jag och la han en gång till. Jag gick bara 2 meter från Jeri. En minut låg han stilla, men han var ju lite rastlös. Låg och nosa och hade sig. Men han låg.

 

Sen la jag dom i bilen och började bygga på en bana. Vi skulle ha träning på en fortsättningsbana idag. Tog in Lizzie först. Ja, vi pratade oss genom banan som vanligt. Sen tränade vi lite moment vid sidan av. Jag fick in backa framför med bara handtecken på henne. Sen tränade vi lite svängar och snurrar. Sen gick vi banan en gång till, och den här gången försökte jag jobba på att hon skall vara tyst. Ja, eller det gör jag väl jämt. Men hon var tystare denna gång. 

 

Efter att jag tränat lite med Lizzie så tog jag in Jeri. Först körde vi lite följsamhet för att få upp kontakt. Sen gav vi oss på banan. Han var ganska duktig. Det är bara och fortsätta och jobba med han, lite varje dag. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards