Colliekompisarna

Alla inlägg den 31 januari 2015

Av Marru - 31 januari 2015 22:32

Idag har vi haft agilitytävling igen på klubben. Fjärde tävlingen i Vintercupen redan. Vad fort tiden går, men det är ju ett bevis på att vi är på väg mot våren, och dom riktiga tävlingarna närmar sig. Nu var det ju inte så många kom till dagens tävling. Vädret var inte det allra bästa. 

 

Men om vi skall gå vidare med denna tävling vi hade idag. Det var 3 x hopplopp idag och large började hela tävlingen. Banorna var jätteroliga idag. Kände när jag gick första banvandringen att nu har vi en bana som jag vågar köra hela banan med Jeri. Dessutom så har vi ju tränat en del på hela banor också. Men först så skulle jag ju springa med Lizzie. Hon gick ju säkert som alltid. Ett nollat lopp, men med tidsfel. Men vi kom ju alla fall på 6:e plats idag. När det var dags för Jeri, så satt jag han vid starten. Försökte se till att vi hade kontakt. Första hindret gick bra, och andra. Men tredje sprang han förbi, och hoppade över från fel håll. Ja, det vet man ju vad det betyder. Men vi fortsatte alla fall. Sen kom ju däcket, och den villa han ju inte hoppa igenom först. Men så fick jag han igenom den. Sen till en tunnel. Sen kom långhoppet. Han tvärstannade framför den. Men vad gör du, sa jag. Hopp, och han hoppade utan nån ansats över låghoppet. Nu var det ju inte lika långt som det var när vi tränade i tisdags. Sen gick resten av banan bra, och han stannade i mål och väntade på mig och sa "fram med leksaken nu" .

 

Andra loppet så startade jag först med Jeri. Men där blev det lite cirkus i början. Det första loppet så var ju dom 3 första hindrena i en båge. I andra var dom mer rakt på. Men jag hade i mitt huvud starten från det första. Men vi kom ju vidare alla fall. Men i det här loppet så tog han också ett hopphinder från fel håll, så vi diskade oss. Lizzie gick återigen säkert. Nollat och tidsfel, och en 7:e placering. 

 

Tredje loppet startade jag med Jeri först igen. Jag var lite orolig först att han kanske var för trött för att fixa ett tredje lopp, eftersom det andra vart det lite strul med. Men han gick hur bra som helst. Dom 12 första hindren, och jag hann tänka att nu fixar vi äntligen ett lopp. Men sen skulle jag ha han över ett hopphinder efter säcken, och han sprang runt den, och hoppade den också från fel håll. Lizzie gjorde återigen ett säkert nollat lopp, men med tidsfel. En 7:e placering där också. 

 

Men jag är trots 3 disk med Jeri väldigt nöjd med hans lopp. Han har varit med mig, från start till mål. Han väntade in mig vid målet, att han skulle få leka med sin leksak. Han tog slalomen jättefint alla 3 gångerna. Nu känns det som att vi kanske snart fixar ett lopp utan att vi diskar oss. Nästa Vintercup är om 2 veckor. Då är det 3 x agilityklass. Är lite orolig över balansen. Vi får väl hoppas att vi hinner få ordning på balansen igen innan det. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards