Colliekompisarna

Alla inlägg den 10 februari 2015

Av Marru - 10 februari 2015 23:22

Ikväll så har vi varit på agilityträning igen. Tycker det börjar kännas lite rörigt på tisdagarna. Ok, Jeri sticker iväg han också ibland. Men han är bara glad, viftar på svansen och vill leka. Men ikväll kändes inte dom här hundarna som stack speciellt leksugna. Vet ju inte hur Jeri reagerar om det kommer en främmande hund som skäller ilsket mot han när han är lös. Vet alla fall att han kan tycka att en del hundar är lite jobbiga när han är kopplad. Då börjar han lyfta på läppen. 

 

Idag började vi med balansen. Inga problem där, utan han bara sprang rätt över den. Sen tänkte jag köra lite slalom, men det satt bågar där, så vi bestämde oss för att vänta. Så jag tänkte prova kombinationen som var uppsatt. Men jag tyckte han gick så trögt så jag tog han till bilen en stund, och tog in Lizzie istället. Fast nu var jag verkligen tvungen och kolla vilka hundar som var lösa. Lizzie gillar definitivt inte framfusiga hundar som springer fram till henne, inte ens om de bara springer fram och inte säger nåt. 

 

Den korta banan var rolig. Den hade en böjd tunnel under A-hindret. Den började med ett staket. Där hade jag lite problem med Lizzie, jag hamnade lite för långt fram. Hon skulle ju hoppa, komma emellan, och sen hoppa igen, från samma sida som på den förra och komma in emellan och hoppa igen. Sen var det där med tunneln. Tunnelingångarna var bredvid uppfarten till A-hindret. Tunnlarna var det inga problem med. Men det var värre sen när ho skulle upp på A-hindret. Första försöket så sprang hon in i vänster tunnelingång. Men på andra försöket fick jag henne över. Kändes som om hon hade ganska bra fart idag.

 

Efter att hållt på ett tag med Lizzie var jag och hämtade in Jeri igen. Nu var det lite lugnare i hallen också. Körde banan med han också, och staketet gick lättare med han. Tunneln tog han bra. Men sen var det där med A-hindret. Första försöket så sprang han in i vänster ingång. Så jag tänkte att jag måste vara lite mer åt andra hållet. Jaha, då sprang han in i höger. Så då gällde det att hitta den gyllene medelvägen då   . Jaaaa, tredje försöket gillt. 

 

   

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards