Colliekompisarna

Alla inlägg den 13 februari 2015

Av Marru - 13 februari 2015 22:45

Idag har det varit en stor dag här. Farina fyller hela 13 år idag. Det är över 10 år sen Farina kom till oss. Därför har jag tyvärr inga valpbilder på henne   . Micki var över 2 år när maken började prata om att vi borde skaffa en till hund. Jag var emot länge, men han fortsatte och tjata. Ville att vi skulle skaffa en till innan Micki blev 3 år. Till slut så gav jag med mig och sa ok, men ingen valp i så fall. Det skulle vara en vuxen hund. Så maken ringde till uppfödaren och frågade om hon hade nån vuxen tik som skulle placeras om. Micki var ju redan då kastrerad så då gick det bra med en tik. Och så kom Farina till oss. Vi bodde i Virsbo då. 

 

När vi flyttade till Söderbärke så gick vi med i Ludvika BK. Jag började på en appellkurs med Micki, och maken började på en agilitykurs med Farina. Till slut så började jag på agilitykurs med Micki. Det där med lydnad var inte riktigt hans grej. Men tävla var inte riktigt makens grej. Så jag åkte på nån agilitytävling med Micki och Farina. Bilden är från våran första agilitytävling. En inofficiell i Hedemora. Har en rosett från den tävlingen, och jag tror det var Farina som fick den. När vi tävlade i Mora så var vi knappa 4 sek från pinne. 

 

 

 

Farina på span.

 

 

 

Farina slappar.

 

 

 


Farina gillar inte riktigt att bli fotad.

 

 

 

Farina gillade verkligen agility.

 

 

 

Farina på promenad i skogen bakom huset.

 

 

Farina idag.

 

 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards