Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 14 februari 2015

Vintercup 5!

Av Marru - 14 februari 2015 20:09

Idag var det dags för den näst sista Vintercupen. Känns ju lite vemodigt, men samtidigt bra. För då vet man att snart är vi i Semla på gröna härliga gräsmattor. Vi hade 3 ggr agilityklass idag. Inte för att det är nåt fel på våran hall, för den är den bästa hallen av alla. Men inte ens den slår gröna gräsmattor. Vi har ju under vintern haft en domaraspirant som dömt på Vintercupen. Idag var det hans stora dag. Examination! Så därför vart det lite annorlunda än mot tidigare gånger. I normala fall så behöver man inte bygga om så mycket, utan bara flytta om siffrorna, så har man helt plötsligt en helt ny bana och springa på. Men eftersom det var examination, så var han tvungen och rita 2 banor. Så idag blev det banbygge mellan första och andra banan. Men sen var det bara och flytta siffror till den sista, för då var examinationen klar. Det gick bra. Alla banorna har varit väldigt trevliga. Fast förra vintercupen var det ju extra roliga banor, för då kändes det att det lossnade det för oss. Det var ju inga hinder som skulle tas från fel håll. Fast Jeri tyckte ju att det fanns ett sånt på varje bana. Men det är ju en annan sak. 

 

Jeri hade startnummer 1 i första loppet idag. Det var väl inte det bästa tänkbara för han. Han hade ju legat i bilen hela tiden som small och medium sprang. Sen hämtade jag en övertaggad hund från bilen som bara ville busa. Jag hann inte hålla på med han så mycket innan det var dags för oss att gå in. Jag hade problem med att få han och sitta. Det hade jag i och för sig i alla 3 loppen. När han satt sig så kom han på att det kliar. Så då satt han och kliade sig. Tittade lite hit och dit. Var vädligt svår att få kontakt med. Men till slut så kom vi iväg. Men den där rastlösheten satt i, så vi kom inte så långt förrän vi bröt. Lizzie gick sakta men säkert som vanligt. Men hon kom på 6:e plats alla fall. Jag tror alla fall att det var i det loppet. 

 

I nästa lopp då hade den där eländiga gungan kommit fram. Den var ju inte med i den första. Skulle köra Lizzie först i det loppet. Ja, det gick ju sakta men säkert även där. Blev en 13:e plats i det loppet. Jeri startade på slutet i det här loppet. Så hade jag tid att gå och jobba med han inne i hallen innan det vart vår tur. I det här loppet var det hinder som skulle tas från andra sidan. Men hindret stod ganska bra till från föregående, så det kändes inte som åt större problem. Men han sprang runt den, men jag fick över han på rätt sida alla fall. Det gick hyfsat bra. Men kom fram till att vi måste nog träna lite bakombyten också nån gång. Men alla fall så fick jag igen den där känslan att den här gången så fixar vi det här. Men när det var 3 hinder kvar till mål. En tunnel, balans och hopp, så hände det igen. Fast det var vid hopphindret före tunneln, för den tog han 2 gånger. Så var det väl inte riktigt tänkt   . Ja, så då diskade vi oss där då.

 

I tredje loppet skulle Jeri starta först igen. Fast då fixade jag en avbytare åt mig bakom datorn. Så jag kunde gå en promenad med han och Lizzie när small var inne. Jag måste jobba mer på att få han och sitta när jag är och tränar. För det var ju lite svårt igen. Sen ville det ju klia lite i nacken också. Men vi kom iväg alla fall. I det här loppet så sprang han runt hopphinder flera gånger. Men jag hade tänkt att det får bli vad det blir, jag skall ha runt han på rätt sida, han skall hoppa från rätt håll. Där satt den, äntligen så kom vi i mål med ett resultat   . Han kom på 8:e plats. Lizzie körde ju som vanligt. Börjar bli lite tröttsamt. Säkert men långsamt. Hon kom på 9:e plats. Med andra ord så slog Jeri Lizzie     .  Jeri fick sina första Vintercupspoäng idag, hela 3 stycken. Lovar att dom inte blir dom sista. Men säkert dom sista för den här vinter. Men det lär ju komma en vinter till. Lizzie fick också några poäng idag, tror det blev sammanlagt 7.

 

Jag skulle verkligen behöva banta ner Lizzie. Hon väger alldeles för mycket. Men det är inte så lätt i det här huset. Maken och jag har dispyter om det där varje vecka. Han säger "stackars Lizzie är hungrig, stackars Lizzie måste ha det och det, stackars Lizzie........" . Han kan hålla på så i evigheter. Det spelar ingen roll hur många gånger jag säger "hunden är fet" . Nä, det är "stackars Lizzie" . Vi har ju en skogsväg här i närheten. Om det inte var så förbaskat mycket backar där så hade man kunnat cykelträna henne där när snön försvinner. Men det går ju inte få nån fart där pga backarna. Annars så finns det inga grusvägar här i närheten.

 
 
Astrid

Astrid

15 februari 2015 16:38

Det låter lite bekant att ge godis (ost)
Det är så svårt att ge mat då, hur mycket ska man ge för att det inte ska bli för mycket

http://www.astridla.com/blogg/wordpress

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards