Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 24 februari 2015

Miljöträning i oväder!

Av Marru - 24 februari 2015 23:09

Imorse blev man väckt tidigt av att mobilen ringde. Det var mamma. Hon skall ju till läkaren på måndag och det skall visst tas prover före det. Först så fattade jag inte vad hon mumlade om. Men sen kom det ju fram att dom inte tagit några prover, och hon ville att jag skulle skjutsa henne till vårdcentralen. Nu ligger hon ju under hemsjukvården, att dom skall ta proverna hemma hos henne. Det brukar fungera, men tydligen så hade mamma glömt och visa kallelsen åt nån. Fast egentligen så tycker jag att hon inte borde behöva göra det. Hemsjukvården får ju reda på resultatet av Waranproven, och när nästa prov skall tas. Varför skulle dom inte då få reda på det andra. Eftersom det i båda fallen gäller medicin. Hemtjänsten var hos mamma så jag fick prata med dom, och det visade sig att dom har ordnat upp det. Att provet skulle tas imorgon. Mamma sa senare när jag ringde och frågade att hon inte sovit nåt på natten för hon hade tänkt på det där provet. Hon hade ju kommit på det igår kväll. Men det är ju skönt att det är avklarat alla fall. Hoppas bara att dom åker dit tidigt eftersom hon skall på fotvård på dan. 

 

Idag fick jag ett brev på posten. Hade beställt ett utställningskoppel till Jeri. Har ju 2 st snören hemma, som vi köpte åt Micki och Farina en gång i tiden. Men jag gillar inte dom, för att dom är just bara snören. Micki och Farina drog ju inte. Senare köpte jag en snakelänk till Lizzie och ett vitt koppel till den. Men den där snakelänken är lite för kort. Så jag har länge funderat vad jag skall hitta på för nåt. Sen fick jag se en bild på ett som kanske skulle fungera. Idag kom det då på posten, och det är perfekt. Dubbelt flätat så att den inte är så smal. Men ändå tillräckligt smal för att man skall kunna borsta in den i pälsen. Ville ha det enkelt, så inga stenar som hamnar i handen, utan dom är längre ner på kopplet. 

 

 

 

Vid lunch tog jag Jeri med mig och vi åkte till Ludvika. Tänkte lite miljöträning mm. Så klart så började det ju snöa precis när vi skulle åka. Men eftersom jag hade bestämt att vi åker, så gjorde vi det alla fall. Parkerade bilen i närheten av stadshuset. Sen började vi gå mot centrum. Han går så lugnt och fint när vi går själva. Men nyfiken på allt. Sen gick vi en vända fram och tillbaka på den där gångbron som dom har gjort över riksvägen i Ludvika. Ja, där snöade det alla fall inte   . Vi var ner en vända till stranden. Tycker det är lite obehagligt och gå över vägen på den där bron ovanför vägen och man ser bilarna fara fram under en. Blir lite yrslig i huvudet när jag står där. Även om jag bara går och tittar rakt fram, så ser jag ju lite från sidan när dom kommer och far. Men Jeri var lite nyfiken alla fall.

 

     

 

Sen efter det så gick vi en stund. Jag kollade om det fanns en cache i närheten och det gjorde det ju. Men det snöade så mycket så jag tänkte att det är lika bra och skippa den. Får bli vid ett annat tillfälle. Sen gick vi till centrum, och där på gågatan så försökte jag träna lite rallylydnadsmoment. Det gick lite si och så med det. Mitt i allt så stötte jag ihop med en kompis. Men efter det så fortsatte vi. Till slut så fick vi ju till några moment. Men det fanns mycket och titta på runt omkring. Men så är det på en tävling också. Så vi skall fortsätta och träna i lite konstiga miljöer och hoppas att han blir mindre nyfiken på tävling sen.

 

I bilen efter träning. Min lilla gosse som bara om en ca kvart blir 2 år        .

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards