Colliekompisarna

Alla inlägg den 1 mars 2015

Av Marru - 1 mars 2015 22:36

Jepp, tävlingsdag idag men inte för oss. Eftersom jag skulle döma. Nån gång måste man göra det också. Fast jag har ju i år prioriterat Jeri. Skall försöka tävla så mycket som möjligt med han. Men vi hade dubbla avancerade klasseridag. Det här var nog en tävling som går till historien som glömskans tävling.

 

Jag åkte hemifrån, och när jag kom till rondellen vid riksväge så kom jag på att jag hade glömt mitt kollegieblock, där jag har ritat banorna. Men det hade tagit över en kvart för mig och vända och åka hem. Bor ju liksom i andra ändan av byn. När jag kom till Söderbärke, så kom jag på att jag hade glömt nyckeln till hallen hemma. Visste ju inte riktigt när nästa person som har en nyckel skulle komma. Så jag fick ringa till henne. Jo, hon var på väg. Innan jag kom till Vad så började tänka på tävlingsprogammet. Kändes som om jag missat nåt. Hur får jag in ekipagen i programmet. Vi kan ju inte få nån internetuppkoppling i hallen. Så jag brukar importera tävlingen till ett annat program. Sen skriver dom bara in poängen under tävlingen. Efter det är det bara för mig och importera det till SBK-tävling sen när jag kommer hem. Men nu hade jag glömt och göra det. Så det blev att köra manuellt idag, och för mig att sitta vid datorn och skriva in poängen hemma. 

 

Men jag var inte den enda som hade glömt nåt. Nästa person hade glömt kaffebryggaren. Den var då inte så viktig enligt mig. När jag var på toa före tävlingen så hade hon försvunnit under tiden. Då hade hon glömt protokollen i Fagersta på jobbet   . Ok, då vart det ju lite kris. Antar att bilen fick fart. Protokollen är ju ett absolut måste. 

 

Men sen när vi väl kom igång så flöt allt på riktigt bra, och vi höll tidtabellen ganska bra. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards