Colliekompisarna

Alla inlägg den 6 mars 2015

Av Marru - 6 mars 2015 22:25

När jag gick ut med hundarna på morgonpromenaden så var det ett fasligt tjutande. Från oss ner till Moga, så hördes det nåt hela tiden. Visste inte om det var brandbilar eller ambulanser, men det var många. Vid ett tillfälle så fick jag alla fall en skymt att en ambulans borta vid vägen som går förbi vid oss. Ja, får väl reda på det förr eller senare. Vi fortsatte vår promenad ner mot Heros och nedanför kyrkogården för att därifrån gå hemåt, förbi skolan. När jag närmade vår gata, så hörde jag några som pratade vid gatan före vår om att det var nåt som hänt, men jag hörde inte vad dom sa. När jag kom hem så var det bara och kolla på nätet. Det hade visst brunnit i ett hus på området snett nedanför vårat. 

 

Nu börjar det bli lite lerigt på baksidan. Än finns det mycket snö kvar, eller det har väl mest börjat gå över till is. Det känns lite oroligt att släppa ut hundarna på baksidan. Särskilt nu när vi har så mycket tävlingar så vill man ju inte att nån skall skada sig. Tänker främst på Lizzie och Jeri. Fast dom andra behöver ju inte göra det heller, som tex Farina som är så gammal. Där kan det gå riktigt illa lätt, om det vill sig. 

 

Imorgon är det dags för sista Vintercupen. Då är det en vinnare i varje klass som får med sig ett fint presentkort med sig hem. Jag är då stolt att mina båda har fått poäng. Lizzie har ju hela 34 poäng, och Jeri fick till 3 poäng förra gången. Det var ju första gången han tog sig runt en hel bana utan att diska sig. 

 

Nu sitter jag och tittar på Let´s dance. Det finns en person där som jag vill skall åka ut,och det är den där fjollan från Åhlens reklamen. Men tyvärr så blev han tydligen kvar. Håller på och skriver just precis när dom talar om vilka som går vidare. Jag tycker att han är bara för  mycket. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards