Colliekompisarna

Alla inlägg den 11 mars 2015

Av Marru - 11 mars 2015 23:30

Idag har Jeri och jag varit på agilitykurs. En rolig men intensiv dag som alltid. Det är tredje gången som han går kurs för Annica Aller nu. Idag tränade vi handling. Mycket framförbyten och blindbyten. Nån Jaakko blev det också. Ja, dom som inte vet vad det handlar om, så är det byten så man skall få hunden över från ena sidan till den andra. För ibland så är det bättre att hunden är på höger sida, ibland på vänster. Det beror lite på vart man är på väg. 

 

Vi började med att bygga en bana. Sen var det bara och börja slita. Först 6 hinder, med framförbyte och 2 Jaakko. Det skulle köras 3 ggr. Sen la vi på några hinder till. Då fick vi till ett framförbyte till. 3 vändor på det. Där på slutet var det ett staket. Så vi skulle köra samma en gång till. Men då skulle vi göra framförbytet på andra sidan om staketet. Sen la vi på lite till. Och så höll vi på tills vi hade kört hela banan. Både med framförbyten och blindbyten. 

 

Jeri var så duktig så, men väldigt trött på slutet. Innan det var dags för oss att börja, för våran kurs skulle börja på eftermiddagen, så var jag till orientringsklubbens stuga och värmde upp maten. Så att dom som gick på förmiddagen fick äta. När jag väntade på att vattnet skulle koka så gick jag en vända med Jeri. Såg årets första tussilago idag. Den var så gul och fin. Såg en nässelfjäril också, men den gick ju inte att fota. Den fladdrade fram och tillbaka hela tiden.

 

 

 

Det fanns en stor sten där i närheten. Jag tänkte jag skulle försöka få Jeri och sitta på den stenen för att ta en bild på han. Försökte få upp han från sidan. Men vad gör han. Klättrar upp på framsidan, som var nästan som en vägg   . Han är ju som en bergsget.

 

 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards