Colliekompisarna

Alla inlägg den 12 mars 2015

Av Marru - 12 mars 2015 23:32

Ja, då har man åkt 10 mil alldeles i onödan. Eller nästan alla fall. Det var rallylydnadsträning ikväll, eller skulle vara. Men inte ens dom som SA att dom skulle komma kom. Men desto bättre för Lizzie och Jeri. Vi tränade både agility och rallylydand idag. Ja, jag fixade att springa idag, trots hårdkörningen igår. Dom hade byggt om banan som vi hade på kursen igår. Så jag tog in Lizzie först och körde henne på den, sen Jeri. Tänkte att jag skulle hinna en vända med båda innan dom andra kom. Men det kom ju inga. Så jag gick in och höjde hopphindrena för dom var ju på lågt. Sen hämtade jag in Lizzie igen. Vi körde en vända på banan. Sen tränade vi lite rallylydnad. Fortsatte och nöta på helt om höger svängarna med henne på höger sida. Dom börjar sitta ganska bra. Sen sändande till kon, och jobba på att hon står stilla vid konen tills jag kommer förbi och säger till henne. Hon har en tendens att komma och möta mig, och då blir det ju avdrag. Samma sak med backandet framför. När hon backat tillräckligt långt, skall hon ju stå där och vänta tills jag kommer fram till henne, och inte komma och möta mig. Det skall nog sitta tills vi skall på collie-SM, och då kommer vi vara grymma. 

 

Sen tog jag in Jeri och vi sprang en vända på banan igen. Det gick ännu bättre än gången innan jag var in med han. Sen tränade vi lite rallylydnad, utan koppel. Lite fritt följ, några 360 º vänster, och lite andra moment. När vi hållt på ett tag och jag tyckte han gjorde allt kanon, så gick vi till slalomet. Tog det några gånger. 

 

Sen fick jag sällskap, för vi skulle göra en bana till söndag när vi skall ha WM. Alltså Wästmanlandsmästerkapen. Ja, det gick ju bra och göra det på 2 personer det med. 

 

Våren är verkligen på väg nu. Så här ser det ut på en sträcka av hälsospåret. Men tyvärr inte hela. Så än går det inte gå hela spåret.

 

 

 

Det är bara första delen av spåret som är bart. Går man en bit till så såg jag att det var helt vitt, troligen ganska halt också. Spåret ligger ju mer öppet i början. När vi var på väg hem, så såg vi en bil som det har gått lite för fort för. Är lite tveksam till att det har varit halt. Att det är nåt annat som orsakat detta.

 

 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards