Colliekompisarna

Alla inlägg den 16 mars 2015

Av Marru - 16 mars 2015 23:42

Idag skulle jag då till käkkirurgen för att höra hur det blir med mina käkar. Ja, det bidde inget alls. Eftersom jag slutat och använda bettskenan, så har jag inte ont i käkarna mer. Tandläkaren tröck lite här och där i munnen. Men det fanns inget ställe det gjorde ont på. Att det knakar och låter var ingen anledning till att göra nåt. Inte heller att det ibland känns som om det hopper ur led, och ibland till och med hoppar rätt. 

 

Tydligen så får dom flesta artros i käkarna förr eller senare. I mitt fall vart det då tydligen förr. Han sa att röntgar man käkarna på 70-åringar, så har dom flesta artros. Därmed fanns det ingen anledning till att göra nåt alls. Ja, vi får väl se hur det blir i framtiden. Bettskenan har jag ju haft för att jag gnisslar med tänderna. Efter att gnisslat ett bra tag så brukar jag ju få ilningar i tänderna. Får jag det, så får jag skaffa en ny bettskena. För den gamla fungerar uppenbart inte. Om vi måste gå så långt så får vi väl se hur det går med käkarna sen. 

 

Men han tandläkaren tyckte det var konstigt att värken i käkarna hade försvunnit när jag slutat med bettskenan. Så jag får väl fortsätta med att tänka på vad jag stoppar i munnen i fortsättningen också. Ingenting som är stort, segt eller svårtuggat får det bli. 

 

På väg till Falun så svängde jag in till Kupolen. Har inte varit där på evigheter. Tror det var förra sommaren, när vi var till Skohuset och köpte skor före bilbingon. Ville ju ha ett par joggingskor, så jag var in till Skohuset igen och kollade. De brukar ha ganska bra priser. Hittade ett par Bagheera som dom hade för 50 % , och ordinarie pris var 500. Så råkade dom ha min storlek också. Ibland har man tur. Sen var jag till Glitter och köpte tygklädda hårsnoddar. Nu börjar håret bli så pass långt att det är lika bra och sätta upp det när man springer på agilitybanan. Jag hade ju ett par förut, men i helgen när jag behövde dom så hittade jag dom inte. Men jag har nu hittat den ena. Men så har jag ju 3 nya, för gummibandet har ju gett med sig lite på dom gamla. På vägen hem så stannade jag till vid Arken Zoo och köpte ett retrieverkoppel. Jag håller ju på och testar vad som är bäst och använda på Jeri på agilitytävlingar. Det måste ju vara nåt som är lätt och få av. Men det måste absolut vara nåt som är lätt och få på igen. Han håller ju på och ruskar med leksaken så ett vanligt halsband med knäppe är helt hopplöst och få på han. Men jag provade ett retrieverkoppel i helgen, och det fungerade bra. Förutom att det trasslade in lite päls i ringen när jag skulle ta av han det.

 

Ja, sen var jag ju tvungen och ta en cache också efter vägen. När jag kom till Koppslahyttan så såg jag en företeelse jag varit med om många gånger. Fast då är det jag som har suttit bakom ratten och backat mellan ladorna. Jag stannade på behörigt avstånd, för jag kommer ihåg själv hur stressad man var när man höll på och backa och man såg att det kom en bil. Kan ju säga att man fick ju backa på dom mest konstiga ställen när man körde skolbuss. Det här var väl inte det värsta stället, men inte det bästa heller.

 


 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards