Colliekompisarna

Alla inlägg den 19 mars 2015

Av Marru - 19 mars 2015 23:25

Idag var det rallylydnadsträning. Det blev bara 2 kortbanor idag. En nybörjarbana och en mästarklass. Hmmmmm.....nu när jag tänker efter så gick jag inte mästarklassbanan alls med Lizzie   . Tränade lite helt om svängar, och en massa andra moment. Men inte dom som jag hade gjort en bana av   . Lizzie börjar kännas ganska säker på det mesta. Det jag har mest problem med henne är ljudet. Sen att hon inte vill stå stilla i tex sändande till kon. Då skall hon stå vid konen tills jag kom upp till henne och tar henne med mig. Men alltid är det nån tass som rör sig. Samma sak vid fronmomentet där hunden skall backa. När hon backat klart, skall hon stå och vänta tills jag kommer upp till henne och kallar henne med mig. Där har hon också svårt att stå helt stilla. Hon fixar svängar på höger sida ganska bra nu. Nu börjar jag känna mig riktigt tävlingssugen. 

 

Jeri tog jag på den korta nybörjarbanan, utan godis. Jag fick med han ganska bra utan godis. Men jag såg ju på han att han förväntade sig att det skulle komma godis. Men inte varje gång heller. Hur skall jag få han och gå  med mig en hel bana om jag matar han med godis hela tiden. Ibland får han vid varje moment, ibland varannat, ibland inte alls. Det tar ju alltid en liten stund att få han fokuserad på mig. Men jobbar man på ett tag så går det bra. Jag  börjar bli bra sugen och prova en tävling med han också. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards