Colliekompisarna

Alla inlägg den 26 mars 2015

Av Marru - 26 mars 2015 23:31

Det har varit tyst här ett tag. Var ju till Flen och dömde rallylydnad i söndags, utomhus. Vet inte om eländet har legat på lur, eller om jag åkte på det där. Men jag började ju bli rosslig i halsen redan när jag körde hem därifrån. Det kanske var lite i snabbaste laget kan man ju tycka. Så därför tror jag att det var på gång, men att det fick lite hjälp på vägen på tävlingen. Så det kanske var tur det. Tänk om det hade börjat nu, så hade jag kanske inte kunnat åka till Strängnäs på lördag. Men som det är nu så känns det ganska ok. Visserligen så orkar jag inte gå några långpromenader. Är helt slut när jag gått uppför en backe, och det är nåt vi har gott om här. 

 

Det var inte många och tränade idag för det har ju varit agilitykurs där i dagarna två. Tack och lov så hade vi våran för ett par veckor sen. För nu hade inte jag orkat springa. Vi gjorde en mycket kort nybörjarbana, för det var ju ingen idé att börja med nåt avancerat när vi var så få. Först gick jag med Lizzie på min högra sida. Vi har visst lite problem med positionen på höger sida. Hon vill hamna lite för långt fram. Med Lizzie börjar det bli ganska mycket finslipning nu. Mycket av det på höger sida. 

 

Sen tog jag in Jeri, och gick den korta banan med han utan godisbelöning. Det märktes när vi kommit nästan halvvägs att han började muttra lite över att det inte kom nå godis. Men han gjorde alla fall det han skulle. Sen gick jag en vända till med han och han fick lite belöning mellan varven. Innan vi åkte hem så tränade vi lite slalom. Har ju inte kunnat träna alls denna vecka och vi skall tävla på lördag. Så jag känner mig lite orolig. Inte vart det bättre när jag skulle ha han och ta slalomet första gången och han bara sprang rakt förbi   . Där ser man att man måste träna minst en gång i veckan. Men förhoppningsvis så kan man börja träna ordentligt nästa vecka.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards