Colliekompisarna

Alla inlägg den 3 april 2015

Av Marru - 3 april 2015 23:32

Idag hade vi agilitytävling i Norberg, igen. Bara för att vi för nån månad sen sa att april var en tråkig månad, nästan inga tävlingar i närheten. Så nu har vi en varje helg utom nästa   . Fast dom 2 inofficiella denna månad är små tävlingar. Vi har inte gått ut med dom överallt. Bara på klubbens hemsida. Sen har ju dom som tävlat på dom sista tävlingarna av Vintercupen sett det. Dessutom så var det en domaraspirant som gjorde sitt domarprov. Så nu har agilityn fått en till domare. Tänk om rallylydnaden också hade fått det, helst nu. Har ju anmält till en tävling och det är väldigt osäkert om vi kommer med där. De verkar inte få nån mer domare, så det kommer att bli lottning. Skulle inte bli förvånad ifall vi blir bortlottade i båda klasserna. 

 

Men åter till agilitytävlingen. Vi hade 2 agilityklasser och en hoppklass idag. Om vi börjar med Jeri, så var han väldigt ofokuserad idag. Det fanns nog en hel del intressanta dofter i luften. Kom dessutom på här i veckan att det är länge sen vi tränat på balansen. Hmmm...det visade sig idag. Han vägrade och gå upp på balansen. Sen vet jag inte hur mycket materialet spelar roll där. Men det borde inte göra det, för han går upp på A-hindret utan problem och den är av gummigranulat. Men när vi tränar på klubben så har vi den gamla träbalansen. Den är stabil och trygg. I andra loppet så tog jag leksaken i handen direkt från start, och då fick jag med han lite bättre. Men han vägrade fortfarande balansen. Så nästa vecka skall vi träna balans. I hopploppet gjorde jag likadant. Tog fram leksaken redan vid start, och han var med bättre. Men han sprang lite som han ville. Tog inte alla hopphinder, utan sprang förbi. Precis som han gjorde i början. Men jag brydde mig inte så mycket. Han tog det viktigaste. Plus att han hoppade däcket, och där slutade vi och sprang ut. 

 

Lizzie sprang ovanligt fort i alla 3 loppen idag. Hade mer fart i slalomet än vad hon brukar på tävling. Första agilityloppet diskade vi oss. Det var morgonens första lopp för mig. Det första brukar alltid vara det jobbigaste och springa, sen går dom andra mycket bättre. Utom om tävlingen börjar lite senare på dan och jag hunnit gå en morgonpromenad med dom före. Då är det mycket lättare och springa första också. Banan var lång, 180 meter. Så när vi närmade oss slutet så var jag ganska slut. Så när hon skulle runt ett hopphinder så var jag lite dålig på att visa, och hon hoppade från fel håll. Gungan förresten. Den var hon inte heller lika långsam på som förut. När vi skulle springa andra agilityloppet så var Lizzie lite knepig i början. Hon vände sig om och tittade bort från banan. I normala fall så brukar hon vara vänd mot första hindret och titta dit. Men nu var det nåt bakom som var intressant. Tog av henne kopplet, men hon fortsatte och titta bortåt. När vi började springa så såg det ut som om hon vid några tillfällen spanade bakom sekretariatet. Men för övrigt så sprang hon på ganska bra alla fall. Tror hon kom på 7:e plats i det loppet. Hopploppet gick också skapligt. Hon kom på 5:e plats. 

 

Innan vi skulle starta i hopploppet så gjorde hon en lustig sak igen. Hon fick syn på en kille. Hon ställde sig och stirra på han. Drog i kopplet mot han, skällde, gnällde och viftade på svansen. Hon skulle absolut fram till han, trots att hon aldrig sett killen förut. Hon lugnade inte ner sig förrän hon fick hälsa. Kanske hon kom fram till att han inte var den hon trodde. Husse var ju där under första agilityloppet, men sen åkte han hem. FAst jag tycker inte killen var lik husse. Så jag vet inte vad hon tänkte på. 

 

Nästa helg är det utställning som gäller för oss. Ångrar nästan att jag har anmält oss till den. Men sen blir det inga utställinngar på länge för oss. Hinner inte. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards