Colliekompisarna

Alla inlägg den 3 maj 2015

Av Marru - 3 maj 2015 23:21

I helgen har det varit agilitytävlingar i Västerås, 3 dagar på raken. Fredag var det klass 2 och lörd- söndag klass 1. Hur det gick i fredags har jag ju redan skrivit. Lizzie skötte sig bra, och gjorde en riktig nolla   . Men dom andra dagarna var det Jeris tur. Våran första utetävling, och det kunde gå precis hur som helst, och det gjorde det verkligen. På lördag var det 2 agilityklass. Jag såg att dom hade ett A-hinder och en gunga stående bakom tälten. Så jag passade på och träna lite med han där. Men det vart helt i onödan. Första banan kom jag inte ens så långt med han. Först så klistrade han fast nosen i backen vid starten. Måste ha varit en löptik som suttit där före han. När jag fick upp huvudet och han satt kvar där, så ville han inte hoppa först. Men så kom han över första hindret, över andra hindret. Men när det var dags för det tredje så sprang han runt, och runt, och runt och så drog han. Hmmmmm.....synd på en så rolig bana att man inte fick springa den. Kanske skulle gjort det utan hund   . 

 

Starten på den andra banan var jättebra, en lång fin raksträcka. Jag tänkte att den här gången fixar vi. Han tog hoppet, däcket, slalom och hopp. Sen skulle han till A-hindret, och där vart det tvärstopp, och han började springa runt omkring igen. Ja, det är väl lika bra och bryta ihop och ta nya tag nästa dag. Man hade ju kunnat hoppas på att Lizzie hade tagit ett snack med han och talat om för han hur man uppför sig på en agilitytävling. Men det hade hon ju förstås inte.

 

Idag var det då dags för 2 hoppklasser. Tänkte att det måste ju gå bättre idag när det inte finns några balanshinder. Men ack vad jag bedrog mig. Däcket var första hindret, och den tog han inte riktigt, men jag brydde mig inte om det utan tänkte att vi kör istället. Nähä, det gick inte det heller. Utan han började springa runt omkring igen. Då bestämde jag mig för att nästa lopp vi startar så har jag leksaken i handen. Det innebär ju att vi diskar oss. Men det gör vi ju i vilket fall som helst. Det började kanonbra. Han tog hopp, hopp, tunnel, hopp, hopp, tunnel, slalom, tunnel och hopp. Men det sista hoppet rev han, och han fick bommen mot bröstet och efter det ville han inte vara med längre. Men tack vare leksaken så sprang han ju längre än vad han gjort dom andra gångerna. Man känner ju sig lite besviken när man tänker på hur bra han gick i Strängnäs för ett par månader sen. Och så nu detta bara för att det är utomhus.

 

Ikväll har jag varit till Hedemora och spelat med durspelsgänget. Nästa helg tar vi säsongsavslutning och går ut och äter. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards