Colliekompisarna

Alla inlägg den 9 maj 2015

Av Marru - 9 maj 2015 23:44

Idag har jag varit till Västerås KK på en inofficiell rallylydnadstävling som en domaraspirant hade huvudansvaret för. Jag var där för att kolla att han skötte sig   . Med banbygge, banvandring mm. Samtidigt passade jag på och tävla själv. Då fick jag ju bevis på att banorna fungerade också. Bra miljöträning för Jeri var det. Han gick ganska bra med tanke på hur det gick sist. Men på sista momentet fastnade han. Han drog på sig 28 minus i sista momentet som var sitt-stå, och som han fixade galant när vi testade några gånger innan vi gick in på banan. Men när vi väl kom dit, så ville han inte sitta utan gick runt och nosade. När jag till slut fick han och sitta bredvid mig, ja då ville han inte stå. Så till slut så gav jag upp, och så gick vi därifrån. Ja, man kan alla fall inte säga att jag inte försökte   . En klubbkompis filmade oss, och det såg faktiskt inte så illa ut. Ja, i spiralen så försökte han ju tränga ut mig från banan. Sen hade han ju lite bråttom där också. Men 50 poäng fick han, och hade han inte klistra sig fast vid sista momentet, då hade han haft 78. 

 



Sen har vi Clara som jag inte har tränat med sen Jeri kom till oss. Eftersom Clara mest varit intresserad av att ligga på soffan hemma, så har det inte blivit så att hon varit med. Fast nu har vi en kille hos oss ibland som har börjat träna lite med Clara. Dessutom har jag anmält henne också till collie SM. Men annars så har hon inte tränat nåt alls. Men hon var nog den gladaste hunden där idag. Tittade på filmen som klubbkompisen filmade på oss. Clara viftar ju på svansen hela tiden. Hon tycker det där är jättekul. Men hon viftade sig på en 5:e plats alla fall med 89 poäng.

 



Sen hade dom en avancerad klass också. Lizzie fick gå i den då. Hon gick och vann   . Tyvärr så har jag ingen film på Lizzie eftersom klubbkompisen som filmade tidigare gick alldeles före oss. 

 

Imorgon är det dags för rallylydnad igen. Fast då skall jag döma, 2 x fortsättningsklass. Men det tar inte så lång tid, det var inte så många anmälda. Det börjar bli lite glest med anmälningar till tävlingar. Ser likadant ut i agilityn. Många klubbar som dubblerar klasser bara för att dom inte fått så många anmälningar. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards