Colliekompisarna

Alla inlägg den 20 maj 2015

Av Marru - 20 maj 2015 23:30

Ikväll har Lizzie och jag varit till Dala-Floda och tävlat rallylydnad. Vi fick ju 2 godkända resultat med oss. Fast jag hade ju hoppats på lite bättre resultat. Men helt plötsligt så blir moment som jag vet att hon kan helt främmande för henne. Som tex backa 3 steg bakåt. Hon kan det jättefint, på båda sidor. Men idag så gick det inte alls på vänster sida, men däremot på höger sida på nästa bana. Sändande till kon...hmmmmm. Tränade det med henne på förmiddagen, och det största problemet har varit att få henne och stå stilla tills jag kallar på henne. Men hon fattade inte alls vad hon skulle göra när jag skulle ha henne till konen. Sen drog hon iväg för långt bort. Men till slut så stod hon där jag ville.  Sen har hon ju en tendens att vilja komma för långt fram. Men hon hade ju alla fall 75 poäng i slutändan och kom på 11:e plats. 

 

Andra banan började med ett sidbyte bakom. Det fixar hon ju hur lätt som helst. Men på tävling så verkar det var helt hopplöst. Har ju haft problem med det på tävling tidigare också. Men för övrigt så gick den banan skapligt. Men lite bråttom även på denna bana. 83 poäng fick hon på denna, och en 6:e plats. Nästa rallylydnadstävling för oss är på collie-SM.

 

Men vi hade alla fall tur med vädret. Under första banan så var det lite otäcka moln, och det blåste lite kallt. Men sen vart det hur fint som helst under kvällen.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards