Colliekompisarna

Alla inlägg den 29 juni 2015

Av Marru - 29 juni 2015 23:58

Nu börjar det märkas att tävlingssäsongen är igånr. Kanske inte riktigt för våran del än. Men det kommer. I helgen har vi haft rallylydnadstävlingar i 2 dagar på klubben. Nybörjare och avancerad klass på lördag, och fortsättning och mästarklass på söndag.  Dom som tävlade på söndag gick bättre än dom på lördag. Fast dom hade lite fler konstiga fel. Som man inte råkat ut för tidigare. Men vi löste dessa små problem. Vädret hade vi tur med. Nästan lite för mycket tur. 

 

Nu har man 3 dagar på sig och vila, innan nästa drabbning börjar. Våran agilityvecka, som börjar på torsdag. På torsdag är det klass 1 som börjar med 2 x agilityklass. Då skall Jeri och jag tävla också. På fredag fortsätter vi med hopplass, 3 lopp. På lördag och söndag är det klass 3. På måndag är det då dags för klass 2 med 3 x agilityklass, och sen avslutar vi på tisdag med 3 x hoppklass. Så då får Lizzie tävla. Vi får väl hoppas på att det inte blir så hett som dom lovar. 

 

Efter det så skall Lizzie och jag åka och tävla i Dala-Floda, dubbla klasser. Skall bli kul och se om hon orkar springa 3 dagar på raken. 2 dagar har hon ju fixat förut, men då har det bara varit 2 lopp per dag. 

 

Efter det är det då tänkt att mamma och jag åker till Finland. Vi får väl se hur det blir med den saken. Hon är fortfarande kvar på lasarettet. Nu har hon börjat bli ganska förvirrad. Tänkte för mig själv idag att blir hon kvar där länge så har nog hela släkten återuppstått från de döda. Idag var det då pappa och farmor som var där.  Ja, så länge hon ite ser mormor där, så skall jag väl inte vara orolig. Både mormor och farmor såg sin mamma innan dom dog. Farmor sista ord var att nu kommer mamma och hämtar mig, och sen var hon borta. Farmor sa sista gången vi var till henne nån månad innan, att hon sett sin mamma. Hon hade sagt att hon kommer och hämtar farmor när hon fyllt 82. Och det gjorde hon tydligen. 

 

Idag har jag varit hos fotvårdaren, hon har grävt riktigt rejält i min skadade stortå. Alltså vid nageln, för jag håller på och får nageltrång, och det gör riktigt ont nu. Som inte det var nog, så har betten från igår att klia. När jag höll på med prisutdelningen efter tävlingen så upptäckte jag att benen var fullt med svart prickar. Benen var fulla med otäcka kryp som bet mig, och nu är jag alldeles prickig på benen.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards