Colliekompisarna

Alla inlägg den 5 juli 2015

Av Marru - 5 juli 2015 22:33

Dagarna går så fort att man hinner inte ens uppdatera här om vad som händer. Första dagen fick ju Jeri en agilitypinne. På torsdagen så var det då dags för hoppklasser, 3 st. Första loppet gick kanonbra. Men Jeri är inte lika vältränad på blindbyten som Lizzie. Vi behöver träna mer på dom. Så vid ett tillfälle när dom kom ut från en tunnel skulle dom ta 2 hopphinder, och sen in säcken. Efter tunneln så gjorde jag ett blindbyte, med resultatet att Jeri hamnade på släpet till säcken. Då vart vi ju diskade. Om jag hade gjort ett framförbyte där, så hade han kanske sprungit på hopphindren istället. För övrigt så vad det ju ett kanonlopp, och han hade absolut kunnat nolla den utan den lilla fadäsen. 

 

Andra loppet kändes också väldigt bra. Alla dom här fyra dagarna har det varit roliga banor. Fast helgens banor får jag ju bara gissa mig till att dom var roliga. Det har ju varit klass 3 som kört i helgen. Men dom såg roliga ut   . Men alla fall så nollade vi andra hopploppet. Fick tom en pinne i den också. Kom på 6:e plats och ytterligare en pinne.

 

 

 


En bild på Jeri, som Stefan Borg från Västerås har tagit. Den bilden är kanonfin, och det är den första bilden på Jeri under en agilitytävling.

 

 

 

Tredje loppet, då tröck han nosen ner i backen redan från start. Jag försökte få han och starta men han  ville bara nosa. Han var väldigt okoncentrerad och ville inte springa alls med mig. Tror nog att det blev för mycket för han med 3 lopp i den värmen. Det var ju säkert en 30 grader varmt ute. Men vi var ner till kanalen under dagen och svalkade tassarna ett par gånger. 

 

Dagen blev väldigt lång, allt tog så extremt lång tid. Det var många som tog om slalomet flera gånger tex. Vi hade valt 3 lopp för att det var hoppklass och trodde att det skulle gå snabbare. Det var ganska sent på kvällen när jag kom hem. Sen på kvällen skulle jag ju till parken. Brolles Rock´n roll tour var där, och med var Boppers och Nanne. Det var ju Nanne jag helst ville se. Hade köpt biljetterna tidigare under veckan. Men när jag stod på balkongen hemma så ångrade jag mig nästan att jag hade beställt biljetten. Men kvällen blev bra alla fall. Fast hade kanske velat vara lite närmare så att man hade sett lite mer. 

 

 

 

På lördagen var det dags för klass 3, och jag skulle vara tävlingsledare. Det är en ganska lätt uppgift. Man behöver bara vara närvarande ifall det blir nåt problem, eller svara på frågor. Sen har man hand om prisutdelningen och skriver i tävlingsböcker. När det är klass 3 så är det ganska lugnt på den fronten också, för det enda man behöver skriva är ifall nån fått cert, och det är det bara en i varje klass som kan få. Men ibland kan det bli en klass utan nåt cert också. 

 

Idag var det andra dagen för klass 3, och det var nästan lika varmt idag som dom tidigare dagarna. Men imorgon är det klass 2, och dom har lovat regn   . Det vill jag inte ha, men det är väl det jag får ta. 

 


En bild på Jeri imorse när jag åkte till tävlingen. Skall detta tolkas som att han inte ville med.

 

 

 

Sen en bild på en pion som jag köpte i våras. 

 

 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards