Colliekompisarna

Alla inlägg den 8 augusti 2015

Av Marru - 8 augusti 2015 22:25

Hej vad det går igen. Återigen en vecka sen jag skrivit nåt sist. I söndags var jag till Ludvika och dömde rallylydnad, en nybörjar-  och en fortsättningsklass. Tisdag och torsdag var jag till klubben och tränade. Annars så har jag städat och städat och åter städat här hemma. I tisdags hade jag besök av en grafikkompis från LBD. Hon och hennes man med hundar hade varit ute på en liten tripp med husbilen, och kom förbi på väg hem mot Färna. 

 

Tidigare i veckan så ringde min farbror och fråga om vi var hemma i slutet av veckan. Ja, hur mycket i slutet frågade jag för jag är borta lör-söndag. Jo, dom skulle troligen komma på torsdag och åka på fredag. Men nu vart det ju inte så, utan dom kom igår och åkte idag. Det var mina två farbröder, och deras kusin som var ute på turne. Eller extremesemester kallade som dom 2 andra kallade det för. Det var tanken att dom skulle komma tidigare, men min ena farbror skulle in på lasarett före och få penicillin som dropp. Därför kom dom iväg lite sent. Så imorse har dom fått klara sig själva. Men jag behövde alla fall inte ha dåligt samvete för att vi jaga upp dom för tidigt. För när jag kom upp så höll min farbror redan på att klä på sig. Han hade planerat och väcka alla redan kl 6. Så på sätt och vis så var det tur att jag hade tävling. Vad sur jag hade blivit om jag fått sova och en börjar gapa redan kl 6. 

 

Idag har vi då varit på agilitytävling i Hällefors. Tycker det är en mysig liten tävling. För det mesta. Men idag hade vi lite otur, för det var en aussie som hade bestämt sig för att inte gilla Jeri. Det var ju 4 lopp idag, och när vi stod vid starten och väntade på vår tur, så gjorde den ett utfall mot Jeri. Som givetvis svarade på en gång.  Efter det så blev han lite muttrig. Första loppet började kanonbra. Men så kom målrakan med balansen. Den var lite svajig vid uppfarten och nerfarten. Så han hoppade av, sen sprang han in i en tunnel istället. Så vi vart diskade. 

 

Andra agilityloppet, så var han helt ofokuserad och inget gick som det skulle. Sen var det dags för hopplopp. Första hopploppet diskade vi oss också. Det blev en del bakombyten som jag inte alls hade tänkt. Men det gick bra. Slalom gick fint. Men så hade jag lite för bråttom vid ett ställe, vart nog lite för ivrig. Så han sprang runt ett hinder för att till slut ta det från fel håll. 

 

Efter sista banvandringen så tog jag ut han ur buren och gick en bit så han fick pinka igen. Sen skulle jag till tältet och hämta mitt hårband. Då flyger den där aussien på han från tältet bredvid. Jag hade ingen aning om att den var där. Men tack och lov så fick jag tag på Jeri att han inte hann gör nåt. Vi fick inte ens en ursäkt trots att hunden gav sig på Jeri. Sen gick jag mot starten och jag såg hunden ligga vid sitt tält. Tänkte att skall den ligga där när vi skall springa förbi där, så gör han väl utfall mot Jeri som är ute på banan, och då kan jag inte garantera vad som händer eftersom han är lös. Men tack och lov så gick dom därifrån innan vi skulle starta. Men vart gick dom??? Jo, dom kom närmare starten, där vi stod och väntade på vår tur. Jag tänkte för mig själv "kan du hålla dig borta med din hund" . Hennes hund har gjort utfall mot min 2 ggr. Då borde man väl hålla lite koll på vart vi är för att hunden inte skall få tillfälle och göra det igen.

 

Men trots den incidenten så gick sista loppet bra. Han nollade sig och kom på 6:e plats. Jag var lite orolig över om han skulle hålla sig på banan. Men det gick bra.  Imorgon är det dags för Lindesberg, och 4 lopp där. När känns det som om man är på G. Det här har jag ju längtat efter, en massa tävlingar med Jeri. Det har jag nu. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards