Colliekompisarna

Alla inlägg den 23 augusti 2015

Av Marru - 23 augusti 2015 22:35

Nu har man inte hunnit skriva på ett tag igen. Det har hänt mycket denna vecka. Jag har börjat jobba på skolan som resurs åt killen som vi är stödfamilj åt. Det tycker jag är kul. Killen är snäll och söt, men har lite myror i brallan ibland. Så jag får försöka hjälpa han med att skolan går så bra som möjligt för han. Hoppas att jag lyckas med det, för maken och jag tycker ju väldigt mycket om den lilla killen, som vi bara känt i ett halvår. 

 

På fredag kväll så var vi upp till Felix med en födelsedagspresent, och Clara. De hade beställt Clara   . Felix lillasyster skulle visst köpa Clara av maken för 160 kr. Fast jag tror nog inte att jag släpper henne så billigt   . Måste ju erkänna att jag saknar henne.

 

Igår var jag med Jeri till Uppsala och tävlade. 4 lopp blev det. Första loppet så kom han på 16:e plats. Han fick lite vägran för han kom för långt fram när han skulle in i slalomet. Sen fick han 5 fel vid gungan. Sen blev det ett hopplopp, och där diskade vi oss också. Helt otippat så sög han in i fel tunnelingång, trots att den rätta låg alldeles framför han. Men han tappade nog lite kontakten med mig, och därför sprang han bakom min rygg in i fel ingång. Tredje loppet blev ett agilitylopp, och först så ville han inte upp på gungan. När jag väl fick han upp på gungan så blev det jubel. Vet inte om det var nåt med gungan för det var fler som reagerade på den. Sen tänkte jag att jag försöker ta han över balansen och in i mål. Men han vägrade att gå på balansen. Fjärde loppet är det loppet jag är mest nöjd med, ett hopplopp. Han gick kanonbra, förutom på ett ställe där han var med mig, men helt plötsligt så tvärvände han och tänkte springa ut från banan. Men jag fick tillbaka han, men han fick lite tidsfel, och kom på 17:e plats. 

 

När jag var på väg hem så ringde maken och undrade vart jag var för han skulle köra över Clara och Farina till Felix med syskon. Sen kom han hem senare med Felix istället, som ville sova hos oss. Imorse åkte maken på auktion och Felix och jag stannade hemma. Jag släppte ut Jeri på baksidan, och han springer ut som en raket. Sen stannar han och tittar som ett fån, vart är dom andra nånstans. Han begrep inte att det bara var han som sprang ut, för Lizzie vill ju inte gärna vara ute. Senare på dagen så tog Felix och jag en geocachigrunda med cykel. Fast vi orkade inte hela trailern. Jag har ju upptäckt att man kan ha nytta av han i dessa sammanhang. Tex, vem är det som bryr sig om en liten kille som är och rotar nånstans. Skulle jag göra det, så skulle nog en och annan börja fundera. Sen är han ganska lätt och lyfta upp för att komma åt såna cacher som sitter lite högre upp. 

 

Efter det så kom maken hem från auktionen, nöjd och trött. Så vi åkte till Sibylla och åt, istället för tacos. Det hade ju blivit så sent med geocachingen. När vi ätit så var det dags för agilityträning. Felix med Lizzie och jag med Jeri. Jeri var nog lite trött idag, efter gårdagens 4 lopp. Lizzie var lite långsam också, fast det är man ju van vid. Men samtidigt så kan det vara bra för Felix och börja med en lite långsam hund, och träna in lite byten och sånt. Nästa hund kanske blir mycket snabbare, och då har han ju jobbat in bytena och fixar dom galant i snabbare tempo. 

 

Imorgon är det skolan igen, och det känns inte så där uppmuntrande nu. Kände mig lite rosslig i halsen igår, och inatt vaknade jag av att jag hade så ont att jag knappt kunde svälja. Så nu har jag försökt och kurera mig så mycket som möjligt. Hoppas att det inte blir värre än vad det är. Men jag får nog ta med mig en vattenflaska imorgon. Imorgon skall jag dessutom sluta tidigare. Måste följa med mamma till reumatologen. Hon skall få träffa en ny läkare. Precis nu kom jag på att vi har inte provat än om hennes rullstol får plats i min bil. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards