Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 2 november 2015

November - sista höstmånaden!

Av Marru - 2 november 2015 22:46

Då var vi inne i november första vintermånaden. Men oktober månad avslutade vi verkligen storstilat. Ja, alla fall Felix och jag. Årets stora geocaching event skulle gå av stapeln i Örebro. Jag trodde inte att jag skulle få nån möjlighet att åka på det, trots att det var så nära. På lördag förmiddag åkte vi iväg mot Örebro. Felix fick ta några cacher efter vägen. Jag hade ju redan loggat dom tidigare. 

 

De hade släppt nåt som heter labcacher, 10 st på intressanta ställen i Örbro. Så innan vi åkte till eventet, så tänkte vi ta en av dom. Den skulle finnas vid svampen. Men min gps visade oss bort från svampen. Det kändes inte riktigt rätt. Så vi gav upp, och åkte till hallen där eventet skulle vara. Det var massor av folk där, det var från Norge, Tyskland och Finland. Säkert fanns fler länder representerade, fast jag hörde inga fler språk. Vi gick där i hallen och tittade lite, shoppade lite. Sen skickade jag ett meddelande till några från Västerås och fråga vart dom är. Jo, dom var ute och tog labcacher. Jag frågade vart dom skulle sen. När jag hörde Wadköping, då sa jag åt Felix att nu åker vi. Eftersom jag bott i Örebro ett år på 80-talet, så hade jag alla fall lite pejl på hur jag skulle åka där. Hitta en parkering till bilen, nära Wadköping. GPS:n visade mig rätt den här gången. Men fick lite hjälp av två karlar som vi stötte på redan vid svampen. Visste ju inget om dom här labcacherna. Där runt en flaggstång så såg jag Västeråsarna. Så vi hängde med dom när dom gick till slottet och tog nästa labcach. Efter vägen fanns det några gamla vanliga som vi tog. Bla fick vi ta lite hjälp av Felix på en som var högt uppe. Han fick sätta sig på ett par axlar, då kom han åt burken. Efter slottet så bestämde vi oss för att försöka på den borta vid svampen. Men sen helt plötsligt så bestämde dom andra sig för att åka tillbaka till hallen för att fika. Felix och jag bestämde för att åka till svampen. Men istället så hamnade vi på ett annat ställe där det också fanns en lab. Den här dagen var inte cacherna speciellt svårhittade, för det flockades massor av människor runt dom. Som när jag skulle ta den borta vid slussen efter att dom anra åkt tillbaka till hallen. Såg på långa vägar vart den cachen var. Felix fick sitta kvar i bilen, han var ju lite febrig killen. 

 

Men sen åkte vi till hallen. Alvedonet hade börjat verka så Felix var lite piggare. Så då kunde han prova på lite grejer. Tex segway, som han pratat om tidigare att han ville prova nån gång. Vilken tur att det fanns ett par i hallen som man kunde prova. Jag gav mig inte på sånt otyg   . Stod med båda fötterna stadigt på golvet. Fast ibland så kändes det inte så. Den där hallen var lite otäck först i början. Det var ju olika fält där inne, bla en löparbana som gick runt med linjer. Sen var det lite olika färger på fälten. Det störde mina ögon i början, och jag kände mig lite yr först. Sen skrev vi i den stora loggboken, handlade lite till. 16.30 så fick man ladda cacherna som skulle släppas under kvällen i sina gps och smartphones. Det gick väldigt smidigt och ladda ner alla cacher i gps:n. Sen kom kvällens stora överaskning. Vi fick inte gå ut   . Alla var tvungna och vara kvar i hallen till 17.30, så att ingen skulle få nån förtur. Så under tiden vi väntade på att bli utsläppta så provade Felix och Ella på sumobrottning. Eller dom tänkte prova, men dräkterna såg ut att vara för små. Ramlade dom omkull så gled dom bara ur dräkterna för dom gick inte och stänga. Till slut så blev vi utsläppta. Felix var lite ivrig, och han tyckte att vi borde FTF:a nån. Men jag sa åt han att det kan han glömma. Men ca 1000 personer på plats, så finns det ingen chans. En del sprang tom. Sen visade det sig att dom här cacherna för kvällen var inte riktigt det vi hade trott. Vi trodde att de skulle bli vanliga cacher, som man loggar som vanligt. Men nu hade cacherna blivit uppdelade i olika sektioner, med 5 cacher i varje och en final. Man var tvungen och lösa gåtor vid dom första 5 för att sen kunna få kordinater till finalen. Hmmm....det här var ju inte riktigt vad jag hade väntat mig. Efter ett tag så kom Västeråsarna, så vi hakade på dom runt. Och tack vare dom så fick vi ihop en runda och kunde logga en final. Det blev trots allt en riktigt bra kväll. Trots att jag tänkte ge upp när jag såg att man skulle hålla på och lösa en massa gåtor. Felix hade jag ju inte mycket hjälp av på den fronten. Så jag hade sagt åt han att vi ger upp och går till bilen när Västeråsarna kom. 

 

                 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards