Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 6 december 2015

Finland 98 år och tävlingshelg!

Av Marru - 6 december 2015 21:11

Börjar med att säga grattis till Finland på sin 98:e självständighetsdag. 

 



Igår så var det dags för andra tävlingen i Vintercupen. 3 ggr hoppklass. Jag sprang med Jeri, och Felix med Lizzie som vanligt. Första loppet började vi. Det gick hyfsat, men det blev några stopp och han fick ett par vägrningar. Dom där stoppen berodde helt på mig. Det är ungefär som det var när jag fick en massa onödiga stopp med Lizzie för några år sen. Men vi kom ju på 16:e plats i alla fall. Senare blev det dags för Felix och Lizzie. Han hade lite bråttom där och kom för långt så Lizzie sprang förbi andra hopphindret. När han försökte få henne tillbaka så hoppade hon över från fel håll. Disk!

 

Andra loppet, så var Jeri och jag först ut igen. Banan kändes enkel, en springbana. Men så blandade jag vid ett tillfälle ihop banan med föregående bana. Jag tänkte för mig själv, att vi tar bara den här svängen, sen är det bara och springa på. Hmmmm.....men av nån anledning så gjorde jag ett blindbyte efter hoppet så jag hamnade på fel sida om tunneln. Hade ju inte behövt göra nåt byte för jag var ju på rätt sida. Precis när jag gjort bytet så kom jag på, h-e fel sida. Men gjort är gjort och sen blev det bara pannkaka av allt. Lizzie och Felix gick det lite bättre för. De fick väl nån vägran eller nåt. Men Lizzie sprang med han alla fall. Tror de kom på 15:e plats. 

 

Tredje loppet startade Jeri och jag först igen. Fast Lizzie och Felix skulle starta alldeles efter oss. Funderade lite på hur jag skulle göra. Andra gånger dom har startat så har jag stått i närheten av starten så Lizzie har sett mig. Jeri vägrade och hoppa genom däcket denna gång, fast han gjort det redan ett par gånger tidigare. Så vi blev diskade i det loppet också. Vi stannde vid målet så att Lizzie skulle se mig. Den här gången sprang de ett felfritt lopp med tidsfel. Men till skillnad från tidigare gånger så spanade inte Lizzie efter mig en endaste gång. Kommer inte ihåg deras placering där, men det blev alla fall inte bland dom 10 bästa. 

 

Idag har då Jeri och jag varit och tävlat rallylydnad. Det var Heby BK som hade ordnat den tävlingen. Den hölls i en gammal industrilokal. Det var väl inte det allra bästa för vår del. Jeri blev alldeles för ofokuserad i den miljön. Med andra ord gick det inte så bra, och jag kan bara konstatera att vi skall inte tävla rallylydnad inomhus alla fall. Inte under nästa år alla fall. Vi får väl se hur det ser ut framöver.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards