Colliekompisarna

Alla inlägg den 1 september 2016

Av Marru - 1 september 2016 23:21

Igår var Jeri och jag på kvällstävling igen. Gillar dessa kvällstävlingar. Igår var den fjärde på raken, och vi har 4 kvar fortfarande. Alla kvällstävlingar har varit på onsdag, oavsett vilken klubb som haft dom. Nästa vecka, och veckan efter är det vi på Fagersta KK som har kvällstävling.

 

Men gårdagens tävling var i Falun. Det var väldigt roliga banor igen, och kvällen började med agilityklass. Det går ju fortast på det visen. Det är mycket lättare och få bort balanshindren, än att få dit dom. Det gick som det brukar i agilityklass. Jag trodde att han skulle ta nerfarten på balansen nu, för han hade inte så mycket fart över. Men precis före kontaktfältet, så hoppade han av på sidan. Nähä, inte den här gången heller sa jag bara och så fortsatte vi. Annars så gick han helt felfritt. Det var bara en nollad, och en som hade bara 5 fel. Så vi kom på andra plats igår. Men ikväll på rallylydnadsträningen så fick jag lite tips på vad jag skall prova till nästa gång. Så på onsdag ser vi hur det går. Till skillnad från dom andra klubbarna som har en av vardera klass, så kör vi dubbla agilityklasser på onsdag. Veckan efter blir det dubbla hoppklasser. 

 

Hoppklassen gick han felfritt. Men vi hamnade på 5:e plats, och fick därmed ingen pinne. Det var bara 3 som fick pinne. Men jag är nöjd med ett nollat lopp. Det räcker för oss.

 

Ikväll var vi som sagt på rallylydnadsträning. Hade med mig 3 hundar. Lizzie tränade jag rallylydnadsmoment med, och jag försökte få upp lite fart på henne där. Hon har ju blivit lite slö och följa med och vill gå med nosen i backen. Det skall bli ändring på det nu, hoppas jag alla fall. Jeri fick mest träna balans ikväll. Det var mycket nosande ikväll, luktade gott på backen. Så han kkunde inte koncentrera sig riktigt. Jackie fick fortsatt tunnelträning. Nån gång så måste hon börja tycka att det är roligt. Ikväll gick det lite lättare än i tisdags.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards