Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 30 december 2017

Utställningspremiär!

Av Marru - 30 december 2017 23:08

Idag har jag och lillkillen varit på utställning.  Länge sen jag varit på en sån tillställning sist. Sista gången var när Jeri var ungefär 2 år, och han höll på att pinka på precis allt inne i hallen, stolar, burar mm. Han pinkade tom på min jacka som hängde på min stol. Det blev väl inte bättre av att Lizzie och Clara, båda 2 var i höglöp hemma. 

 

Men idag var det alla fall Viirus dag. Vi åkte tidigt på morgonen mot Mora. Jag funderade lite för mig själv, över vad jag håller på med. Åka ända till Mora för en inofficiell utställning. Det var bara 3 collie, 2 vuxna och vi. Men bara för den sakens skulle så betyder det ju inte att man får nåt HP. Det krävs ju att hunden uppfyller kraven för det också. 

 

Men Viiru uppförde sig ganska bra. Visst var han nyfiken på allt och alla. Men när det inte hände nåt speciellt, så kunde han faktiskt lägga sig ner och ta det lugnt. En ställde sig på knä för att hälsa på han. Då la han tassarna på hennes axel, och började slicka henne i ansiktet. Jaja, går man så långt når så får man faktiskt skylla sig själv   

 

Till slut så blev det vår tur att gå in i ringen. Jag hade faktiskt provat och springa med han en gång före rallyträningen i torsdags. Då hoppade han och skulle bita i kopplet hela tiden. Idag gjorde han det inte alls. Tydligen så sprang han ganska bra. Det som var lite svårare var och stå stilla. Han ville hela tiden sätta sig. Men jag hörde domaren säga en del bra saker till sekreteraren. Om öron och stop. Det blev ett HP och BIR-valp. Vilket betyder att vi fick stanna kvar en stund till för gruppfinal. 

 

I gruppfinalen tror jag det var 6 valpar. En aussie vann, tvåa blev en oes och vi blev BIG 3-valp. Både aussien och oes var mer tränade än vi. Jag har ju mer koncentrerat mig på sitt än stå tex. Det var han väldigt duktig på. 

 

Dagens kritik blev:

 

Maskulin hanvalp, ädelt huvud med mkt bra stop. Mkt fina ögon, välansatta och burna öron. Tillr hals, bra förbröst, mkt bra benstomme. Bra bröstkorg, välvinklat bakställ. Typisk päls för åldern. Trevliga rörelser, utm temperament.



Ja, det var roligt som omväxling. Men nästa helg blir det agility för hela slanten   . Fast imorgon blir det ett besök hos killarnas uppfödare på förmiddagen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Av Marru - Måndag 1 jan 19:20

Vad bra det gick och hålla tag i bloggen. Lika gick det med EFIT-dagen också. Såg att det är EFIT-dag nu på fredag. Få se om man kommer ihåg det.    Har ju glömt och skriva om förra årets bravader. Jeri blev Svensk viltspårchampion i somras, på g...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2017 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards