Colliekompisarna

Alla inlägg den 11 september 2019

Av Marru - 11 september 2019 23:45

Idag har vi varit till Dala-Floda igen. Kan nog säga att dit hittar man numera   . Vet inte hur många gånger man är dit varje år. Fast nu blir det inte fler gånger i år. Idag var inte känslan före start alls lika bra som igår. Tyckte jag hade mycket bättre kontakt med han före första starten igår. Idag var han lite nyfiken på allt runt omkring. Han tog dom 6 första hindrena bra. Sen skulle han in i en tunnel, men han drog mot en annan tunnel. Trodde jag! Där drog han iväg.

 

Andra banan så blev vi diskade redan i början. Kommer inte ihåg varför. Men jag tog sen fram leksaken för att få han hålla sig kvar med mig. Men då blir han för fokuserad på leksaken istället för hindren. Så det gick inte så bra. Men när vi är inne på banan, så hör jag en dam säga till en annan "det där var en riktigt snygg collie " . Ja, då bryr man sig inte så mycket om hur det går. 

 

Innan jag åkte till Dala-Floda så var jag till gymmet och tränade lite snabbt. Jag hann i alla fall gå en halvtimme på löpbandet. Sen hann jag med maskinerna ett par gånger. 

Av Marru - 11 september 2019 00:26

Då har man varit i Dala-Floda och tävlat agility, igen. Det var agilityklasser och det var Viirus dag idag. Målet var att han skulle hålla sig på banan. Vi höll på och tränade lite rallymoment före första starten, och det kändes som om han var med mig mycket bättre än på förra veckas rallylydnadstävling. Han var sugen på ett A-hinder som stod utanför banan redan innan start. Han hade bra fart redan för början. Han hade väldigt bra fart ibland av och till. Balansen var den första av balanshindrena. Den tyckte han var så rolig att han ville upp på den en gång till. Disk, men spelar ingen roll. Han gick kanonfint på gungan och balanserade ner den så snyggt. Slalom tog han också kanonfint. 

 

Andra loppet kändes lite oroande före start. Precis innan vi gick in så kom nån bakom oss med en bc som han av nån anledning började spana på och inte kunde släppa. Tänkte för mig själv att nu kommer han dra så fort jag får av han halsbandet. Men han höll sig kvar. Men det var lite struligt i början, och han fick 3 vägran. Men för övrigt så tror jag han gick ganska bra. Lika snyggt slalom som förra loppet, och gungan blev lika snygg. 

 

Imorgon är det dags för 2 hopplopp. Jag tror att han kommer nog bli riktigt bra, bara jag kommer så långt att jag kan/vågar springa. Fast nu börjar jag känna mig riktigt stressad. Jag måste få klart med 2 fortsättningsklass banor till på fredag. Har börjat lite på en, och har noll fantasi. Ja, det kanske blir bättre med lite press   

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards