Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2008

Kursdag 2

Av Marru - 13 augusti 2008 22:00

Idag kom vi igång på allvar med aktiveringspasset.  Förra veckan så började vi ju utan hund. Men idag fick hon äntligen vara med. Vi började med att en del skulle vara i skogen och prova på uppletanderuta. Resten stannade kvar på plan och körde lite lydnad. Eller det blev mest en massa övningar på att hundarna skulle vänja sig vid varandra.


När kursledaren frågade vilka ville till skogen först, så var Lizzie klar på en gång. Så då fick vi börja. Vi hade ju alldeles i början fått varsinn pinne som vi skulle hålla i. När vi kom till skogen så fick ledaren pinnen och en leksak, som han skulle placera ut i en ruta. Nu var det en liten ruta,  inte alls så stor det brukar vara på tävlingar. Efter lite irrande runt så hittade Lizzie sin favvis, snörbollen som jag kallar den för. Vad glad hon blev, var ju absolut tvungen att ta ett race med den. Sen skulle vi ha henne att leta efter pinnen. Hon var i närheten flera ggr, men hon gick inte fram till den. Så vi fick hjälpa henne lite på traven. Hon hittade den ju, men tog inte den i munnen. Den var ju inte alls lika rolig som dom pinnar hon brukar bära på när vi är ute och går. Så det där med pinnar får vi börja träna på, samma sak med apportbocken. Den har vi hållt på lite med, har fått henne att ta den i munnen några gånger.


När vi kom ut från skogen så höll dom på med linförighet på vänster och höger sida. På höger sida pga att om skall hålla på med agility, skall hunden vara van vid att vara på höger sida också.


Efter det blev det dags för en fika och avslut. Enda missödet ikväll var att Lizzies favvis blev kvar där, snörbollen. Jag lånade ju ut den, och när jag fick tillbaka den så la jag den på bilen framför vindrutan. Såklart så glömde jag ju bort den sen när det blev dags och åka hem. Vi får väl se nästa gång vi åker till klubben ifall den finns kvar där nånstans.

 
 
Eva

Eva

14 augusti 2008 06:24

Hello.
får skriva lite här.Kommer ju inte in på fl just nu.. Har varit stora problem där ett par dagar. Visst, är Lizzie duktig. Hoppas att snörbollen finns kvar..
Kram

http://hemmahoslillamig.blogspot.com

 
Katarina o Lexie

Katarina o Lexie

14 augusti 2008 08:57

Vad tråkigt att snörbollen glömdes bort, hoppas att du hittar den nästa gång då. Ni verkar ha roligt på kursen,det är ju roligt för oss människor också samt att man lär sig så mycket av andra. Kramiz från Katarina o Lexie

http://www.lexie.bloggagratis.se

 
Lexie

Lexie

14 augusti 2008 12:17

Hej igen och tack för inlägget. Nä, Mariina vill bli polis eller läkare. Så jag tror inte att det blir busschaufför av henne men man vet ju aldrig.
Katarina o Lexie

http://www.lexie.bloggagratis.se

 
Helan

Helan

14 augusti 2008 18:39

heeij.. så roligt å få träna sånt me dom.. de riktigt lyyyser upp då de vet vad man ska göra.
Trist att favvisbollen försvann..hoppas att ni finner åt den, annars kanske ni får skaffa henne en ny.
Joo,tack, det är jättekul att man fått så mycket goa vänner här på nätet, endel har man träffat, andra pratar man med via lillburken här.. men det är ju skoj de me.

Så roligt om de blir å ta valpar på henne.. det är jätteskoj, än har de ju varit enkelt, det är väl nu snart som jobbet börjar förmodar jag, tur jag inte är en kräsen å ovillig människa å jobba å ta i.. å tålamod måste man tydligen ha sägs de.. men då passr de ju på mej då..;-)
Nepp, bäst å kika till dom..kameran går varm..kram på dej å alla lurvbollar. helén.

http://helanshala.blogspot.com

 
Bodil

Bodil

14 augusti 2008 19:38

Hej vännen!
Verkar som om ni har roligt ihop, Lizzie och du. Det är ju precis så träning skall vara, man skall ha skoj tillsammans, vovven och föraren, då blir resultatet också därefter.
Ha en fin kväll
Kram från Bodil & Romelus

http://www.loggboken.info

 
Lexie

Lexie

15 augusti 2008 16:25

Tack för tipset, det ska jag prova.Återkommer hur det går sen i bloggen Tar gärna emot fler tips och råd på träning. Allt är välkomnande ska du veta. Jag vill ju inte börja träna henne fel, och jag har nog för mycket krav redan nu. Trevlig helg. Kramar från Katarina o Lexie.

http://www.lexie.bloggagratis.se

 
Kerstin

Kerstin

16 augusti 2008 15:00

Hallå! Ja, synd det inte blev träff men då har vi nåt kvar att vänta på -:)Hoppas snörbollen ligger kvar, vad glad hon blir då. Kul med träning, vi kör i gång jag och Rozz på Söndag men det är bara på "småstadiet" än. Första ggn blir även för oss utan hund men matte ser fram emot det i alla fall. Blir kul att träffa andra med unghundar/ valpar. Ha en fin helg!

http://www.pellispricken.se/dagbok.htm

 
Anna

Anna

17 augusti 2008 15:51

Låter som en jätteskojig kurs !

http://www.freewebs.com/solhem

 
Lexie

Lexie

18 augusti 2008 08:25

Hej Marketta. Nej, detta är inget byte av päls. Hon skall byta först 3 månader efter löp och vid ett års ålder enl Jeanette på OneWay´s Kennel (uppfödaren) så det här är sjukt, ingen vet vad som är orsaken och hon kommer troligen att gå som återköp till kenneln pga detta och lite andra saker runt henne tyvärr.

http://www.lexie.bloggagratis.se

 
Helan

Helan

18 augusti 2008 08:52

Heeij.. needå, inte alls tjorvigt.. det där är ju bara mina xtra-lediga veckor som jag skrev om .. jag har ju annars vanligt 5-skift, så jag tar ju semester samtidigt med mina ledigveckor.. SÅKLART! Då får man vara ledig mycket å in omgångar, å de funkar såå bra för mej då jag har valparna.. åsså hinner jag inte bli less på jobbet på samma sätt.
KLOCKRENT!

Hur står de till me er annars då?
Här har det börjat regna nu.. trist ,men de ska väl ner..typiskt då jag e ledig nu.
Nu ska jag gå å ge lite välling me köttfärs till mina småttingar.. ha de bra..kram helén.

http://helanshala.blogspot.com

 
Ingen bild

Helan

18 augusti 2008 08:56

Hihihi.. jag igen.. japp, snygga va..
Hur upplever du det är med 3hundar? Det blir ju för oss att spara en tik tänkte vi, det är ju därför vi tar en kull..som sagt.
Du har ju me 3 ganska stora hundar.. tänkte om det är några hinder me så många eller om de funkar bra? Har en kompis som nyss tagit bort sin 4.e hund, så nu har hon 3 st..labbar, å hon säger att DE är stoooor skillnad..såklart beror de väl me på HUR hundarna är.

SKriv gärna å berätta hur du upplever 3 så stora hundar. Kram på dej. Helan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards