Colliekompisarna

Alla inlägg under februari 2014

Av Marru - 25 februari 2014 20:42

Oj, vad det går. Våran lille kille fyller redan 1 år. Jag gjorde en liten korv, pannkakstårta åt dom alla 5   . Vackra blev dom inte, men dom smakade nog gott. Hade nog själv kunnat ta en också. Det var ju finsk lördagskorv varvat med pannkaka. Hade ju tänkt först ha plättar, men hittade inte några för tillfället. 

 

   

Av Marru - 24 februari 2014 20:45

Tänk att det redan var dags och börja fundera på 1-års vaccination på Jeri. Känns ju som det var alldeles nyss vi hämtade hem han. Passade samtidigt på att ta rabiesvaccineringen på han också. Vilken skillnad det är på det från när vi tagit på dom andra. Micki fick ju ta 3 rabiesvaccineringar och sen blodprov. Farina fick först 2, sen blodprov. Men det visade sig att hon inte hade tillräckligt med antikroppar, så hon fick ta en ny spruta och nytt blodprov innan hon blev klar. Kommer inte ihåg hur det var med Lizzie och Clara. Men nog var dom tvungna och lämna ett blodprov. 

 

Sen passade jag även på att boka en tid för ögonlysning. Hon som gör det i Falun kommer till Ludvika en gång i månaden. Då behöver man inte åka till Falun för det. Hon har ögonlyst alla våra hundar.  Fast jag trodde att hon hade slutat, för när vi var till henne med Lizzie så höll hon på och lärde upp en efterträdare sa hon. Djurvådaren som tog emot oss i Ludvika har också collie. Träffade ju henne i somras när jag var där med kusinen och hennes hund. De skulle ju ha avmaskningen så att de kunde åka hem igen. Då visade hon sin collie som låg ute i skuggan. Det var en trefärgad tik. 

Av Marru - 23 februari 2014 21:26

Jösses, vad tiden går fort jämt. Tiden går alltid så fort när man jobbar eftermiddag, man hinner inte göra nånting. Clara började ju löpa förra helgen. Den här gången så blev det lite tuffare för Jeri än när Lizzie löpte. Henne brydde han sig ju inte alls om i början, och inte hon om han. Men Clara var han på hela tiden. Clara var väl lite på hugget också. Men nu har det gått över, allt börjar fungera bra igen. Jeri har tom ätit idag. Vilket han inte har gjort på flera dagar ordentligt. Jag försöker några gånger i veckan gå med bara han för att få han och gå fint vid sidan. I tisdags så gick det riktigt skapligt. Sen i onsdags så hade vi kursen igen, och då var det absolut ingenting som fungerade. Vi får hoppas att det börjar bli bättre nu när vi inte har nån som löper här. 

 

Igår på lördag så var jag till Storfors och dömde en rallylydnadstävling. Det var 2 st fortsättningsklasser. Det gick bra. Det märks att många har hållt på med rallylydnad länge för dom börjar bli väldigt duktiga. Det är tex inte många hundar som nosar. Jag lovar att hade jag varit med Lizzie i det ridhuset så hade hon gått med nosen i backen som en dammsugare. Det fanns ju en hel del godis på backen där (hästskit)   . 

 

Idag har vi då haft Wästmanlandskampen på klubben. Brukar ha det varje år. Den består av 3 lopp. 2 hopplopp och ett agilitylopp. Man måste få resultat i minst 1 hopplopp och i agilityloppet för att få ett slutresultat. Så diskar man sig i båda hopploppen så är det kört. Lizzie nollade första loppet, men fick dryga 7 sek tidsfel. I andra loppet nollade hon också, men fick lite mer tidsfel. Agilityloppet nollade hon också, och fick tidsfel. Så hon kom på fjärde plats totalt. 

 

Domaren hade gjort kluriga men roliga banor. Som i första hopploppet så var det bara 4 som tog sig runt, i andra 3   . Av largehundarna då. Agilityloppet har jag inte koll på hur många som tog sig runt där. I medium var det bara 1 hund som klarade sig för att få ett slutresultat. Hur det gick i small vet jag inte mer än att det var en från klubben som vann med sin sheltie. 

 

Nu är det förmiddag som gäller nästa vecka och på lördag är det då dags för sista Vintercupen för den här vintern.

Av Marru - 15 februari 2014 18:55

har nästan gått sen jag skrivit nåt sist   . Det blir så när man har mycket att göra. Får väl ta en liten snabbgenomgång på vad som hänt sen sist. Jeri och jag går fortfarande på vardagslydnadskursen i Borlänge, vi har 2 ggr kvar på den. Lizzie och jag har tävlat i Vintercupen. Hmmm.....att jag inte har skrivit nåt om den heller   . Det var agilityklass då. Första loppet var det första loppet på länge som Lizzie nollade både hinderDet tredje loppet diskade vi oss. Lizzie har nu 31 poäng i Vintercups poänglista. Så många poäng har vi aldrig haft förut. Om ett par veckor är det dags för den sista Vintercupen för den här vintern. Fast nästa helg så är det ju WM   . Alltså Wästmanlandsmästerkapet. 

 

Vad har vi då mer hittat på??? Förra helgen var Jeri och jag till uppfödaren på utställningsträning. Vi fick en massa tips, och träna en del. Jag fick lära mig att jag skulle springa med långa steg för att Jeri också skulle ta långa steg. Aj, det gjorde ju ont   . Vi fick springa på en åker för det var rena isbanan på andra ställen där. Kan  ju säga att mina skor var ganska blöta efter den dagen. Skulle ha tagit på mig dom där stövlarna jag köpte på Jula. Men dom är kalla fast dom skulle vara varma. Ja, imorgon skall Jeri och jag till Kumla då och praktisera våra kunskaper. Han går här och är nytrimmad. 

 

Idag har då Lizzie och jag varit på agilitykurs. Vi har haft Annica Aller på klubben för andra gången nu. Lizzie har fått ganska bra fart där. Det är bara jag som måste lära mig en del nya saker, och lära om en del saker. Som tex att jag inte skall säga hennes namn på fel ställen. Jag har ju använt hennes namn för att försöka få fart på henne. Men istället så saktar jag ju ner henne varje gång jag säger hennes namn. Det har jag ju inte tänkt på. Har märkt att det är nåt som är väldigt svårt att jobba bort, att jag inte skall ropa på henne i tid och otid på agilitybanan. När jag tom när jag går banvandringen mumlar för mig själv "Lizzie" . Men idag blev det väldigt mycket spurter. Så jag kommer nog ha ganska ont på baksidan av låren imorgon tror jag. Så vi får se hur det blir med dom långa stegen imorgon på utställningen   .

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards