Colliekompisarna

Alla inlägg under oktober 2019

Av Marru - 27 oktober 2019 00:26

Vinterns vintercup har börjat idag. Lite kluvna känslor över det. Samtidigt som man är glad över att det har börjat, så är man ju mindre glad över att vintern är på gång. När vi åkte mot Norberg på morgonen så kom det lite snöblandat regn. Vi vill inte ha det, inte än. Om jag skall vara ärlig inte alls. 

 

Vi hade 2 agilityklasser idag. Viiru får man ju jobba med att få han kvar på banan tillsammans med mig. Nu var det ju den här balansen som ställde till det igen. Han ville inte alls upp på balansen vi använder på tävlingarna. Han kändes lite allmänt förvirrad. Jag tror att det nog fanns en och annan löptik på plats idag. Jeri hade också väldigt lång hals när han var inne. Han mognar nog till. Nästa vinter så blir det kanske bättre. Nästa vinter kan jag också springa, då har han inte tid och tänka på annat.

 

Jeri däremot sprang bitvis väldigt bra. Nu tar ju det väldigt lång tid när jag inte hinner med, och jag får hålla på och stoppa han från att springa fel. Vi hade tagit oss till sista hindret. Där stod det två bredvid varandra. Då tänkte jag att du skall fan i mig inte hoppa över fel hinder när vi tagit oss nästan i mål utan disk. Hmmm.....det blev istället 3 vägran och en disk i alla fall       .

 

Nästa lopp gick ju bättre, trots att jag även där fick stoppa han från att spriga fel. Bitvis så har han väldigt bra fart och drag. Jag behöver inte springa ända fram till hinder, utan han drar på själv. I andra loppet så kom vi på tredje plats. Nu var det ju inte bara 3 som startade, utan det var ca 20 starter. Men vi var bara 3 som tog oss i mål i det loppet. 

Av Marru - 2 oktober 2019 22:31

I förra veckan så var jag till Gymmet och skrev ett avtal för ett halvår. Efter den bindningstiden så kan jag sen fortsätta och träna så länge jag vill utan bindningstid. Känner jag efter det att tiden inte räcker till, så kan jag säga upp träningen. Men för tillfället så funkar det.

 

Nu har jag kommit upp till drygt en timme. Börjar med 30 minuter på löpbandet. Sen efter det så går jag till dom sk nybörjarmaskinerna. Det finns maskiner för olika nivåer där. Dom här nybörjarmaskinerna behöver man inte ställa in några vikter. Utan man bara sätter sig och kör. Ju snabbare man kör desto tyngre blir det. Det finns 9 olika maskiner, varav 4 är för ben. Så efter löpbandet så blir det en runda i dom.

 

I måndags så träffade jag tränaren. För att diskutera hur det gått, och om jag vill göra nåt mer. Så vi la till 3 st maskiner till. En för mage och två för armar. Det är maskiner där man lägger på vikter. Börjar lätt, men lägger på vartefter det går lättare. Så då har jag fått till dom där 3. Det skall köras 3 repetitioner på dom. När jag gjort det, så går jag till dom här nybörjarmaskinerna igen, och gör bara benövningarna. 

 

Sen sätter jag på ortosen igen, och avslutar med 10 minuter på crosstrainern. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards