Colliekompisarna

Alla inlägg under oktober 2008

Av Marru - 30 oktober 2008 23:41

Hann ju göra en lektion hos Winnis också idag eftersom vi blev klara så tidigt. Här kommer den. Tycker den var rolig att göra. Fast det tycker jag ju om nästan allt när jag håller på med psp.


Av Marru - 30 oktober 2008 23:33

Jaha, då var arbetet slutfört här nere. Maskintillverkarna har fått grönt ljus för maskinen de har gjort. Imorgon börjar de montera isär den för frakt upp till Virsbo i nästa vecka. Imorgon åker vi in till deras första fikarast, vi skulle ha med tårta och bjuda till alla. Sen när det är gjort åker vi hem. Äntligen, skall bli så skönt att få se mina fyra små pälsklingar. Hoppas inte Lizzie har glömt bort allt vi har tränat.


Så här har min bostad dom sista dagarna sett ut. Fanns ju bara en garderob utan hyllor på rummet så jag fick ha mina kläder i resväskan hela veckan.



Det här finns i deras trapphus. Så jag antar att det här är vad dom på hotellet lovar.



Men det här är vad man får.


 Men imorgon vid den här tiden så är jag hemma. Skall bli så skönt.

Idag var vi till en restaurang och åt, men de hade lite konstiga rätter på menyn. Men de hade hamburgare också, inte såna där vanliga trista som på Mc Donalds som inte ens är goda men duger som bukfylla. Nej, det här var rejäla hamburgare, och kanongoda. Plus att dom var dom dyraste hamburgarna jag ätit i hela mitt liv.


Nu skall jag strax sova så det blir morgon fort *S*.



Av Marru - 29 oktober 2008 23:07

Arbetsdagarna blir bara längre och längre här. Tro det eller ej, men det är bara en timme sen vi kom till hotellet. I måndags höll vi på till halv sex, igår så smet jag halv sex, för jag skulle träffa en av mina grafikvänner från Målarboden på kvällen. Sussie och jag hade en trevlig kväll. Vi var på samma pizzeria och åt som vi gjorde kvällen innan, jag och mina jobbarkompisar.


Satt och pratade om hundar, lite grafik. Sen visade hon mig hur Dreamweaver fungerar. Frontpage börjar ju bli lite gammalt så man måste börja lära sig det nya som kommer.


Så idag så var vi på industrin mellan 7-22. Skulle egentligen behöva lägga mig nu, men kan nog inte slappna av riktigt än. För det är ju 7 som gäller imorgon bitti. Imorgon skall maskinen fungera för dom kommer cheferna hit och tittar på den, och skall godkänna den. Sen börjar dom plocka isär den för frakt till Virsbo i nästa vecka. Vilken tur att det är långledigt för mig när jag kommer hem. Tål inte se en bultmaskin, varken ny eller gammal på flera dagar när jag kommer härifrån.


Men måste säga att det är långt mellan matrasterna här i stan. Åt lunch vid 12, sen har det inte blivit nåt ordentligt, lite frukt och godis. När vi slutade så  var ju allt stängt redan, men vi hittade en Statoilmack som var öppen, så det blev en baquett. Och det viktigaste av allt. En liter mjölk *S*, har ju inte fått dricka mjölk på hela veckan. Så nu är den abstinensen stillad för stunden.


Får väl säga godnatt nu.

Av Marru - 26 oktober 2008 21:13

Ja, då var man äntligen nere i Hässleholm. Vilken tid det tog att åka ner, ändå så stannade vi bara 2 ggr efter vägen. Vi hade ju ingen rökare i bilen, annars skulle vi fått stanna stup i kvarten. Klockan vart ganska mycket när vi kom fram till hotellet. Vi fick våra rum. Måste tyvärr säga att det luktar lite unket. Inte är det stor. Finns en garderob utan hyllor,så kläderna får väl ligga i väskan då hela veckan. Men det fanns ett trådlöst nätverk som jag kunde koppla upp mig på :-). Fast jag måste nog investera i en förlängningssladd, så att jag kan ligga på sängen och surfa *S*.


Inte fanns det nånstans man kunde få mat heller. Vi knallade runt lite i stan, det enda vi hittade var Pressbyrån vid järnvägsstation, så det fick bli en baguette, risifrutti, en grillad med bröd och ett par flaskor Pepsi Max. Vad jag kommer att sakna att jag inte kan gå till kylskåpet när jag är sugen på ett glas kall mjölk. Kommer att klättra uppför väggarna innan veckan är slut :-o.


Inte vet vi heller när vi skall vara på företaget som har byggt maskinen vi skall ha. Ja, vi får väl chansa och åka dit till 8. Det blir väl bra, hoppas dom vet om att vi kommer alla fall.

Av Marru - 25 oktober 2008 23:19

Nu har jag äntligen fått till den sista delen i min animationslektion 8. Ljusstaken, men bara 4 armar, kom ihåg fel. Men vilket jobb det var att få lågan att inte hoppa upp och ner.



Nu har jag packat ner allting. Kläder, arbetskläder, skyddsskor och annat jag behöver med mig. Så imorgon är det bara att åka iväg. Ja, den är lilla burken skall ju packas med förstår. Förut när jag åkte bort så att jag sov på hotell eller annat, så packade jag med mig en trave med böcker. Nu när jag åker bort så packar jag med mig laptopen. Se där hur tiderna ändras. Men det blir alla fall skönt att få det överstökat, om en vecka sitter man här igen omringad av alla hundar.


Hade förresten helt missat att vi går över till vintertid inatt. Hade inte maken hört det på nyheterna hade det väl blivit riktigt galet imorgon.

Av Marru - 24 oktober 2008 23:18

Fick denna bild på mailen som jag tyckte var så fin. Den kom från Reneth på Svenssons Tassavtryck. Den säger väl allt som behöver sägas.


Av Marru - 23 oktober 2008 19:22

Känner att jag börjar bli gråhårig snart. Är ju med i en grupp som har en animeringskurs, såklart skulle jag hoppa med där. Fast den här veckan känns tyngre än dom andra. Jag har ju inte nå konstnärliga anlag alls, så mina alster ser ju inte så bra ut.




Jaja, så ser dom ut. Fast den med blomman och fjärilen såg inte alls ut sådär i programmet. Nu är det bara den 5-armade ljusstaken kvar. Hur jag nu skall fixa till den. Fast jag vet ju inte om dessa är godkända heller, får kanske göra om allt :-(


Imorgon är det dags för mig och jobba, blir bara imorgon för jag har tagit ledigt lördagen eftersom vi skall åka till Hässleholm på söndag.

Av Marru - 22 oktober 2008 18:38

Idag har vi tagit lite bilder på collieflocken, det var ju så fint ute. Önskar bara att min kamera var lite bättre. Men en vacker dag får jag också en bra kamera, det kan ni vara säkra på *S*.


Här kommer då först en bild på hela collieflocken. Det är Farina längst till vänster, Clara sitter lite bakom  henne. Sen har vi Lizzie, och till sist våran kille, Micki



Sen har vi ett kort på systrarna blå. Det kortet vart nu inte så bra, men den blev trots allt bäst.



Sen har vi en på Clara som bekantar sig med apportbocken. 



För övrigt så gjorde jag en rallylydnadsbana idag. Jag har ju skrivit ut alla skyltarna och satt in i plastfickor. Jag tog ut start och mål, sen fick maken ta skyltar utan att se dom. Sen försökte jag placera dom i nån vettig ordning. Har ju norpat några etikettpinnar på jobbet som jag hade böjt krok på (på arbetstid :-o). Men inte hjälpte det, mina skyltar for all världens väg. Måste hitta på nåt annat till dom. 


Nu skulle jag absolut behöva börja på animeringslektionen jag håller på med på SkaGra. Vi skall göra ett ljus, den har jag skickat in. Sen skall vi göra en ljusslinga med blinkande ljus. En blinkie, och en 5-armad ljuskrona. Hmmm.... det blev bara 4, skulle skicka in 5. Nä, det är väl bara och ta sig i kragen och börja animera mera *S*. 



Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards