Colliekompisarna

Alla inlägg under september 2008

Av Marru - 30 september 2008 20:15

Idag blev det dags för hund i hand igen. Idag fick vi till slut göra vårat bronsprov. Visserligen var vi ensamma den här gången också. Det blev full pott i allting för oss.


Sen skulle dom göra ett test i silvergruppen för att kolla vart dom hade kommit i träningen, så vi var med där också. Vi var ju och tränande en gång förrförra veckan, alltså har vi bara tränat en gång med silvergruppen. Så visade det sig att vi gjorde ett riktigt prov, och klarade det också. Visserligen inte med full pott eftersom vi inte har tränat så mycket på dom momenten. Så gissa om jag blev överraskad när vi fick både brons- och silvermedalj idag. Så nu börjar vi köra på guld. Här gick det undan *S*.



Trodde att vi skulle få börja på fortsättningskurs i rallylydnad. Men det visade sig att det inte fanns fler, vi hade fått gå med nybörjarna och träna våra svårare moment vid sidan om. Eftersom vi inte har nån panik så tänkte jag vänte tills det blir en riktig fortsättningskurs. Behöver ju inte börja stressa på med fortsättningskursen förräns vi har klarat av minst en tävling. Man måste ju få godkänt i tre tävlingar för att gå vidare till fortsättningsklass om jag inte kommer ihåg fel.


Nu har jag lite mycket att göra på kvällen, få se nu om jag hinner in och hälsa på er mina bloggvänner. Om inte så ses vi imorgon.

Av Marru - 28 september 2008 12:07

Så, nu har vi varit på våran första rallylydnadstävling. Det var verkligen jättekul. Allt var så avslappnat om man jämför med vanlig lydnad. Alla var glada och pratade med varandra, eller nästan alla. Men hur gick det för oss då?


Domaren måste ha varit otroligt snäll, för hon drog bara av 36 poäng för oss så vi hade 64 kvar när vi kom till mål. Man skall ha 70 poäng kvar för att bli godkänd. Så det var ju inte långt ifrån. Men nu till själva banan. Kan ju säga att Lizzie inte var med mig mycket på den rundan *S*. Det var så mycket runt omkring som var intressant, och så lukta det ju så gott i backen. Så det behövdes en hel del lock och pock för att få henne runt banan. Men vi tog oss runt. Momenten i sig är inte så hemskt svåra i lägsta klassen. Det svåra är väl att få med sig hunden. Men nu är ju Lizzie bara lite över 15 månader, så det finns ju mycket att upptäcka fortfarande. Jag tror det kommer att gå bra längre fram när hon blir äldre. Vi får börja träna lite mer rallylydnad under störning på klubben när dom har allmän träning.


Ja, då var det sluttävlat för våran del ett tag då. Det är bara en lång, trist, mörk höst som väntar.

Av Marru - 27 september 2008 19:52

Idag har vi varit på en inofficiell utställning i Lindesberg. Vi är fullständigt nöjda med våran dag. Lizzie fick HP, och blev BIM. Hon fick följande kritik.


Feminim tik, mycket vackert huvud, mörka ögon. Bra bett, bra proportioner höjd o längd. Bröstkorg som behöver utvecklas. Bra vinklar, aningen svaga mellanhänder. Rör sig väl från sida, trångt fram och bak. Trevlig temperament. Bra päls och färg.


För övrigt kan jag säga att domaren tyckte väldigt mycket om Lizzie, och hon sa att hon trodde Lizzie kommer att gå långt bara hon får växa till sig. Det tror jag också på. Men imorgon så är det rallylydnad som gäller för Lizzie, och agilityträning för Micki och Farina. För mig gäller båda två *S*.

Av Marru - 26 september 2008 23:15

Här går det framåt. Är redan lektion 78 hos Winnis och lektion 4 på SkaGras animationskurs. Det var en ganska rolig lektion hos Winnis igen. Slutresultaten blir så bra på deras lektioner. Har för övrigt fått 3 diplom från dom, fast jag har inte hunnit få dom på hemsidan än. Men det kommer senare.


Nu är det sängen som kallar, skall upp tidigt imorgon. Inte har jag fått sova ordentligt förra natten heller eftersom jag har jobbat dom 2 sista nätterna.



Av Marru - 25 september 2008 18:36

Har fått en skyddsängel av Katarina med Lexie. Tackar så mycket för den. Jag skickar den vidare till mina bloggvänner som vill ha den.



Denna skyddsängel råkade dessutom vara gjord av min vän från Målarboden, Kerstin eller Pellispricken som hon kallas också för. Ni får väl göra en besök på hennes hemsida så kanske ni förstår varför *S*.


Med denna skyddsängel sänder jag även en tanke till alla dom i Kauhajoki i Finland :-(. Har varit där flera gånger på den tiden jag körde buss. Det var finska föreningens ungdomar som hade samarbete med ungdomar därifrån. De turades om att besöka varandra.


Läste på en sida för den radiokanalen jag brukar lyssna på, Radio Pooki, att det i ett samhälle en bit från oss, har dykt upp hotbrev på en skola om skjutningar. 2 flickor lär visst vara misstänkta för detta skämt, polisen håller på att utreda det.

Av Marru - 24 september 2008 20:30

Jag har fått ett Guldkort från mina Målarbodsvänner Astrid och Kerstin. Ni är så snälla mina grafikvänner. Kerstin har jag träffat in real life hon bor ju inte så långt härifrån, och vi var där förra året på en grafikträff. Vi hade trevligt åt och pratade bla om grafik men annat. Tittade på hennes fina växthus med pellisar. Men nog om det här är kortet.



Här är det lite regler som följer med denna utmärkelse.


1. Endast 5 personer får utmärkas (synd för jag vill ju ge den åt alla mina bloggvänner.)

2. Fyra måste vara hängivna läsare av min Blogg

3. En måste vara ny och bo i en annan del av världen

4.  Länka tillbaka till den som gett utmärkelsen


Först vill jag ge den till min vän från Målarboden, Anki som precis har börjat blogga.


Sen får jag väl räkna Finland till en annan del av världen. Så jag ger min andra till Sarah.


Nästa får jag ge till Eva, hon har så fina bilder i sin blogg. Och att hon orkar också kämpa med sin värk och allt det andra runt omkring.


Sen vill jag ge en till Helan också som också har mycket fina bilder i sin blogg. Hon är också hemskt duktig på keramik.


Sen blev det problem med den femte, har ju så många till som jag vill ge den. Så jag får nog blunda och peka på vem det blir *S*.


Men jag ger den nog till Bodil som har det jobbigt just nu. Hoppas allt går bra med maken.


Så de var mina fem, Anki, Sarah, Eva, Helen och Bodil. Nu skall jag alldeles strax åka till jobbet. Har 2 nätter kvar sen blir det ledigt.

Av Marru - 22 september 2008 22:01

Jaha, ikväll var det dags för sista gången på aktiveringspasset för Lizzie och mig. Idag gjorde vi uppletanderuta igen. Fast den här gången blev det en större ruta men bara med 2 leksaker eftersom jag inte visste att vi skulle ha flera. Lizzie hittade båda leksakerna jättefort den här gången. Den första var ju en av hennes favoritet så den kom hon ju med till mig ganska fort. Nästa var en knut, den tyckte hon inte så mycket om så den var hon bara och markerade. Men hon var jätteduktig min lilla tjej. Så vi fick ett litet diplom.


Nu har de börjat försöka locka folk att börja på rallylydnadskursen, så har vi tur så blir det en fortsättningskurs efter den. Alla fall skall vi ju ut på våran första rallylydnadstävling på söndag. Skall verkligen bli spännande och se hur hon reagerar. Det är nog enda sättet och få reda på hur mycket hon vill och kan göra utan att få godis. Om vi klarar alla 12-15 moment som är på den lägsta nivån utan godis, bara med lockande. Men jag har tränat henne så att hon gör flera moment på raken utan godis.


Det var en Lousie som hade skrivit en kommentar i min blogg och jag råkade av misstag radera den. Det var verkligen inte meningen, om du läser detta kan du väl skriva igen. Fast jag är ganska dålig på hundnamn. Går och tänker länge, till slut så kommer jag på nåt. Fast Farina har vi inte döpt själva eftersom hon var 2 år när hon kom till oss, och hon fick behålla sitt namn hon kallades för. Det namnet passar henne bra.

Av Marru - 19 september 2008 18:33

Ja, det är väl bara och inse fakta. Nu är hösten här :-(, eller har väl varit det ett tag. Om jag inte hade hundarna skulle jag nog inte sticka ut näsan genom dörren förräns man kunde gå barfota ute igen *S*.


Här kommer en liten hösthälsning från oss till er alla. Om ni vill så får ni gärna ta den med er. Visserligen är fotot från i somras. Det är ju lite svårt att få tre vildar att posera fint. Men man försöker så gott det går.



Skall jobba förmiddag hela helgen, så nu blir det inte så mycket med hundarna. Bara promenader. Imorgon skall vi åka på marknad till Borlänge, blir vår enda marknad i höst. På söndag skall vi åka upp till klubben och träna agility. Men skall bli skönt och få vara ledig nästa helg.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards