Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 18 mars 2023

Rallylydnad!

Av Marru - 18 mars 2023 23:16

Idag har vi tävlat rallylydnad Viiru, Chess och jag. Vi är ju två domare på klubben numera. Så då får jag chansen och tävla på hemmaklubben nån gång. Kändes bra och tävla med dom två i en miljö dom är vana vid. Det har ju gått ett tag sen de tävlat rallylydnad sist. Nästan 3 år för båda. Förra året gick ju åt när jag och Jeri jobbade för att få championatet. Kändes som att det var viktigare eftersom han trots allt precis blivit 10 år, och det kom en massa nya moment vid nyår. 

 

Viiru fick ut på banan först. Vid första momentet, han skulle runt mig så upptäckte han åt på andra sidan. Wow, det finns människor där. Så han sprang dit och tog sig en repa runt domare och skrivare. Fick till slut tillbaka han. Men han var väldigt nyfiken på vad som hände utanför. Vi slutade med 50 poäng på den banan. Chess var lite slö, fick jobba hårt för att få henne med mig. Hade nog legat illa inatt för jag hade ont i nacken. Hade svårt att vrida huvudet åt vänster, vilket jag nu blev tvungen och göra för att ha koll att hon var med mig. Vi fick lite avdrag för sneda sitt, ett blev så snett att det blev tom fel övning. Det har ju kommit ett inkallningsmoment i fortsättningsklass. När jag kallade in henne så kom hon lunkande i sakta mak. Sista momentet var sitt-ligg-stå. Vi hade tränat på det innan vi gick in och det gick bra, men inte på banan. Annars har jag problem med att få henne och lägga sig utan att sitta före. Så vi slutade med 66 poäng.

 

Andra banan gick mycket bättre för båda. Jag var lite orolig för Viiru eftersom det fanns en löptik på tävlingen som hade gått sist på den förra banan. Tänkte att han kommer få pejl på det, och bara gå med nosen i backen hela vägen på nästa. Men nu gick han riktigt bra. Jag var ju tvungen och vara alert hela tiden så att han hängde med mig, men det gick. Vid hopphindret så fick han lite drag mot hoppet, men jag fick han och sakta ner. Så då gick han rätt igenom det istället. Suck! En agilityhund som inte hoppar   . Det var några små avdrag på banan, men vi slutade alla fall på 90 poäng. Chess gick också bra. Den här gången väntade jag lite med att hämta henne från bilen. Vi fick ju fel övning direkt på första pga att jag inte får henne och lägga sig direkt utan att sitta före. Sen var det bara några små avdrag. Hon slutade på 86 poäng, och fick sitt första kvalificerande resultat. Nu är det bara tuta och köra.

 

 

 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards