Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 20 mars 2023

EFIT 20 mars!

Av Marru - 20 mars 2023 21:40

Tänk att jag kom ihåg EFIT-dagen igen. Fjärde gången på raken. Så nu kör vi. Nån som är intresserad, och vill prova på så hittar ni EFIT-dagen här.

 

Kl 6

Nya spisen vi köpte förra hösten. Ville ha en där man kan trycka in knapparna. Har man en hund som hela tiden letar efter mat, så hoppar han ju mot spisen när man inte är hemma för att kolla om det finns ätbart där. Behöver inte oroa mig över att han råkar vrida på nån knapp spisen.

      

Kl 7

Dags och fara till jobbet. Bakom bilen skymtar husbilen. Vad jag längtar till våren, och vi får åka ut och fiska.

 

Kl 8

Framme vid dagens första skola. 

 

Kl 9

Hmmmm...det här klassrummet är ingen uppmuntrande syn.

 

Kl 10

Då är man på nästa skola. Passade på att ta en bild på det vi höll på med där, när min elev var på toa. Här är det anpassad skolgång som gäller. Så vi ritar, och pratar om det vi ritar på finska. Det finns ju olika sätt och lära sig språk. Man behöver ju inte alltid läsa i böcker.

 

Kl 11

Är in en sväng till kontoret. Blir så irriterad på den där snöhögen. Vi har redan dåligt med parkering, utan den där snöhögen. Det var likadant förra vintern. 

 

Kl 12

Skola nr tre, och vi har ett litet rum till vår lektion.

 

Kl 13

Dags och åka hemåt.

 

Kl 14

Den där tvättkorgen fick jag av en väninnas mamma för ett par år sedan. 

 

Kl 15

Maken och jag är lite oense om den där rosettvägen. Min plan var väl inte riktigt så där. Men han tycker det är fint. Dessutom är inte alla rosetter där heller. Utan dom är uppspikade lite här och där i det rummet. 

 

Kl 16 

Har gjort nya fusklappar till klubbens rallylydnadsskrivare.

 

Kl 17

Så här ser det ut på framsidan. Inga djur ute för tillfället. Rådjuren brukar ofta promenera nerför gatan.

 

Kl 18

Då var det dags för distansutbildning på Stockholms universitet.

 

Kl 19

Så här ser det ut på baksidan nu. Lite isigt är det. Förra veckan så sprang räven där, trots att hela baksidan är inhägnad. Undrar hur den kom dit?

 

Kl 20

Snart är det slut på utbildningen.

 

Kl 21

Chess funderar över ifall farbror Jeri verkligen tänker äta upp all sin mat. Storebror Viiru står bakom och tittar.

 

 
 
Anni

Anni

21 mars 2023 14:34

Rosettväggen var onekligen annorlunda! Hoppas att maken dammar dem också?

http://vardagsnjutning.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards