Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 29 december 2009

Segt!

Av Marru - 29 december 2009 20:57

Idag har det varit en seg dag, kändes som om jag kunnat sova hur mycket som helst. Började ju kl 6 imorse, men före 9 så började ju mitt uppehåll. Så när jag kom hem så la jag mig och tog en lur på en timme, tänkte att de kanske skulle bli lite varmare under tiden så man kunde gå ut med hundarna. Men istället så blev det bara kallare. Gick ut med hundarna, lagade mat. Efter att jag ätit vart jag trött igen så det var bara och lägga sig igen så jag orkade köra 3 timmar igen.

 

Men den här gången hade jag lite mer passagerare än igår, hela 12 personer blev det idag   . Vägen mellan Söderbärke och Fagersta, som går över Vad var skrapad imorse. Eller dom höll på för jag mötte dom när jag var på väg till Fagersta. Vad skönt det var och slippa tvättbrädan. Det var sånt himla liv i bussen igår att jag tänkte nästan ta med mig öronproppar idag, men det behövdes inte.

 

Nu har det blivit ännu kallare på kvällen, -20 grader nästan. Huuu, vad hemskt. Fast dom sa på radion att det eventuellt skulle bli lite varmare under eftermiddagen imorgon, att det mulnar på, eller var det i övermorgon   . Ja, detta minne, det är nog inte det allra bästa alla gånger.

 

De intervjuade också en brandman angående fyrverkerier. Han tyckte att man skulle införa en licens för privatpersoner. För att få denna licens skulle man vara tvungen att gå en kurs. Då kanske dom fick sig en tankeställare om de fick reda på hur mycket skada dessa smällare verkligen gör. Som det är nu så har det ju mest fokuserats på hundar. Men det är ju inte bara hundar, det finns faktiskt människor som är rädda för dom. Alla andra djur, hästar, kossor mm. För att inte tala om alla vilda djur som inte har en aning varför det helt plöstligt blir ett sånt himla oväsen och allt det där som blixtrar på himlen.

 

Sen har vi ju också den här miljöaspekten. Alla skall tänka så mycket på miljön, men när det gäller fyrverkerier där är det visst okej att skicka ut hur mycket skit som helst.

 
 
Helan

Helan

29 december 2009 22:23

Heeij.. så de körs härs å tvärs här.. hoppas du får lite vila över nyår åså.
Joo, trist me smällare, både för hundar å andra..
Var nyss ute på prommis me dogzen, å småglinen på området hade börjat me småsmällare.. fasen åh..tur att de inte reagerade.. men de KAN Ju.. man vet aldrig.

Hoppas ni får ett fint slut på året å ett GOTT NYTT ÅR..krama dogzen..Helén å flocken.

http://helanshala.blogspot.com

 
missy

missy

30 december 2009 10:44

Nej Han härmar en som heter amanda varnet och av alla ytliga bimbo bloggare så tar hon priset *S* så jag förstår varför dom gör narr av henne

http://www.me-my-precious.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards