Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 28 juli 2010

Agilityträning!

Av Marru - 28 juli 2010 23:09

Man skulle kunnat tro att vi har fått nog av agility efter förra veckan. Men tydligen inte för när klockan började närma sig 18 så hoppade vi i bilen och åkte till Semla på agilityträning. Dom hade börjat bygga på en av banorna från Bergslagsveckan, en hoppklass 1, som stod på mediumbanan. Lizzie hade bra fart, i början. För sen kom vi till en böjd tunnel och hon vägrade gå in i den. Den var lite fuktig i början, och det var nåt brunaktigt vätska. Vet inte om det är nån som har pinkat i början, men jag fick verkligen jobba för att få in henne i den.

 

Sen körde vi lite rallylydnad. Det var en som gick kursen i början på sommaren som var där, så vi gjorde en liten bana så hon fick träna. Efter det gjorde vi ett nytt försök på agilitybanan, samma sak igen. Hon skulle absolut inte in i den tunneln. Men då hämtade jag kopplet, kopplade henne. Gick fram till tunneln och lossade på kopplet, höll i halsbandet och sen skickade jag in henne. Börjar hon konstra sådär så skall hon inte få sin vilja igenom.

 

Få se hur det går på lördag när vi skall till Lindesberg tävla.

 
 
*Annmi

*Annmi

29 juli 2010 11:36

Håller tassarna för er på Lördag/Jam Kram & litet "voff" från oss ♥

http://annmisblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards