Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 15 april 2011

Trädgårdsarbete!

Av Marru - 15 april 2011 22:38

Idag har vi varit till Smb, hundarna och jag. Det såg ju, eller ser fortfarande hemskt ut i trädgården där, så jag tänkte ta en hel dag och försöka bättre på den lite. Krattade en hel del, men orkade inte allt. Kommunens killar slutade ju klippa gräset så tidigt förra hösten så den hann växa ganska lång innan vintern kom. Måste komma ihåg att ringa till dom i år om dom tänker sluta lika tidigt igen.


Jag har alltid varit lite irriterad på makens iver att ta bort alla träd och buskar, fast här finns det två stycken som gärna får försvinna för mig, en hästkastanj och en koreansk gran. Jösses så dessa två skräpar ner.

 

Favoritbacken   

 

Hörnan efter ca en timmes krattning.

 
Flickorna dansar ringdans.

 

Mammas sorkskrämma, tror batteriet tog slut i den idag, för den surra nästan hela tiden när jag krattade   .

 

Mammas julros.

 

Krokusar

Rådjuren har varit hungriga i vinter, den här hörnan har alltid varit alldeles full av bergenia, men nu har dom trampat sönder allt, och troligen ätit det kunnat.

 

En av orsakerna till varför vi en gång i tiden fastnade för den där tomten, bäcken rinner efter sidan av den, riktigt skönt och sitta och lyssna på den.

 

Grannens barnbarn ropade till varandra "kolla vad många hundar". Vadå många, jag ser bara fyra  .

 

Gungan som pappa har gjort alldeles själv. Ok, kanske var med och stökade i nåt hörn     .

 

Vi hade ju liksom tänkt och rensa den där blomrabatten, fast Lizzie verkade tycka att vi har jobbat tillräckligt och behövde vila oss.

  

Var på berget och knallade lite, och fotade en rotknöl för skojs skull.

  

När vi byggde huset så var det en fin skog här. När sommaren kommer så växer det ganska högt gräs här så det är ingen idé att gå där med hundarna, de blir alldeles fulla av fästingar.

Man ser sjön Barken skymta där i bakgrunden, långt borta.

 
 
*Annmi

*Annmi

16 april 2011 11:50

Ser fint ut :)
/Kram

http://annmisblogg.blogspot.com

 
paula i pörtet

paula i pörtet

18 april 2011 16:18

Översta inlägget säger jag inget om då jag inte vet vad det är frågan om...
Din mamma har en fin trädgård. Jag önskar vi också hade det. Gräsmattan, eller det som borde vara det är ju inte klippt på åratal och den är bucklig som en gammal kaffepanna. Fattar inte hur den kan ha blivit sån.
Flickorna bus hade roligt ja, jag tycker det är konstigt med folk som skaffar sig fyra barn, men hundar, det är väl inget...
Kramen

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards