Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 10 juli 2012

Filmer!

Av Marru - 10 juli 2012 14:20

Idag är det regn och rusk, återigen. Så jag satt en film i videon som jag hittade när jag var hos mamma igår och städade lite. Det var en del som pappa filmat när vi varit ute och spelat. Sen var det en inspelning som min morbror spelat in i Finland. Från Finlands stora 75 års jubileum. Då ordnades en stor fest i Helsingfors ishall där det fanns finländare från hela världen. Så klart så var vi från Borlänges finska förening där. Blir nästan gråtfärdig när jag ser min spelkompisar, och folkdansarna. Vad roligt vi hade på de tiden. Men alltid skall det dyka upp nån som förstör det roliga. Sen vart det inte bättre när jag tittade på filmen och såg mig själv, när jag sitter där och spelar och biter ihop för att inte börja störtgrina. Anledningen till detta var då att jag dagen innan vi åkte iväg på denna resa hade varit till Falun och sagt farväl till min första collie. Han hade tidigare under veckan slutat och gå, och var inlagd i Falun. De kunde inte hitta nåt fel på han, så på torsdagen så beslutade vi att han får somna in. På fredag åkte vi till denna fest då.


Det var jag som körde bussen dit. Kommer ihåg att vår chef ringde på torsdag eftermiddag och frågade om de skulle sätta in nån annan chaufför på den resan. Det var nog enda gången han visade några mänskliga drag. Men eftersom jag var med i själva uppträdandet så ville jag ju åka med. Så jag körde bussen själv som bestämt. Men jag sa åt mina föräldrar att dom skulle prata med grannarna. De skulle ju följa med som passagerare och publik på den resan. Så inte ville jag att det skulle börja prata om våran hund och vad som hänt den på den resan. Det var nog jobbigt som det var redan.


Jag funderade lite på om man skulle få tag på nån som kunde kopiera över dessa filmer på en DVD. Kunde ju vara roligt och ha dom kvar. Jag har några filmer till hemma som jag skall kolla igenom, från bla folkmusikfestivalen i Hällefors där vi var och spelade många somrar. Sista gången var sommaren som pappa gick bort. Det var deras första tripp med husbilen efter att dom fått tillbaka den från vinterförvaringen, och verkstaden.


För övrigt så har helgens händelse stått i tidningen idag, i Ludvika tidning. Där står det om 73-åringen som störde i Söderbärke.

 
 
Bettan

Bettan

10 juli 2012 23:52

Blev riktigt rörd av detta inlägget. Å jag måste säga att jag beundrar din styrka att trotts så mkt smärta klara av att både köra bussen & att uppträda.
Men du är en stark kvinna =) Massor av varma kramar till dig vännen!
Ps. Det finns de som kan lägga över från vhs till dvd. ds

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
missy

missy

11 juli 2012 11:29

Hej

Den där appen du pratade om har jag skaffat i min telefon nu.Och jag tyckte den funkar bra ( peppar peppar )Himla smidigt att kunna blogga när man är borta och lägga in bilder med =)
kram

http://myuniverse.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

11 juli 2012 22:47

God natt goa vännen. Mår si så där & har valt att ta en sova gott tablett så kanske den fixar till mig så jag är allert imorgon igen. Kramis

http://walkonfire.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards