Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 29 juli 2012

Efit-dag idag!

Av Marru - 29 juli 2012 23:55

Ja, förutom att det var agilitytävling så var det ju EFIT dag, eller Ett Foto I Timmen. Jag glömt det den sista tiden igen, eller så har det varit för dåligt väder att man inte haft inspiration för det. Så vad passade bättre än en tävlingsdag för det. Så mina dagens bilder kommer här.


Ca 5.30 Ryggsäcken är packad och klar.

 

Ca 6.30 Lizzie står ute och väntar på vår klubbkompis med hennes hundar som vi samåkte med.

 

Ca 8.30 Hoppar över en timme eftersom vi kom fram vid den tiden, och det var så mycket som hände då så jag glömde av mig lite ;) . Men nu har tävlingen börjat alla fall.

 

Ca 9.30 Är och kikar på agilityklassen. Här har vi klubbens nya stjärna. Skall bli spännande och se vad det blir av dom. Matte är bara 11 år tror jag.

 

Ca 10.30 Paus för tillfället.

 

Ca 11.30 En översiktsbild över tävlingsplatsen ;).

 

Ca 12.30 Klubbkompisens 2 pumin sitter och funderar över vart matte tog vägen.

 

Ca 13.30 Nu har vi tävlat klart, och tänkte gå på en promenad. Det gröna tältet är mitt som jag beställde förra sommaren. Det rosa är klubbkompisens som jag beställde åt henne förra veckan från samma ställe som mitt.

 

Ca 14.30 Vi tog en promenad till kolmilan som låg en bit från tävlingsplatsen.

 

Ca 15.30 Börjar bli tomt på husvagnscampingen på åkern.

Ca 16.30 Köpte dessa hundkex dom säljer kanonbilligt där på klubben. 35 kr för hela påsen.

 

Ca 17.30 Blommor som maken fått igår och idag, plus en liten guldpåse med nåt innehåll i.

Ca 18.30 Maken hade åkt till skogen, så han var inte hemma när jag kom hem. Med sig hade han dessa gulingar   

 

Ca 19.30 Min änglatrumpet som jag fick skott på förra sommaren. Den hinner nog inte blomma i sommar för jag ser inga knoppar alls på den. Så jag har ingen aning om vad det är för färg på den.

 

Ca 20.30 En trött agilitystjärna.

 


Det kommer bli mer bilder imorgon. Tog ca 100 bilder på hela dagen, bla en hel del där vid kolmilan.

 
 
Kattis

Kattis

30 juli 2012 13:12

Besöker din EFIT. Agility verkar kul, för både hund och matte!

http://kattislillavra.blogspot.se

 
Ruta Ett

Ruta Ett

30 juli 2012 14:37

Kul att få vara med på agilitytävling!

http://www.tillbakatillrutaettigen.blogspot.com

 
Ingen bild

Helen och Tellus

30 juli 2012 16:08

Oj! Här var det mycket att läsa igenom efter en vecka borta från datorn...
Det händer saker i dalarn märker jag....
Här börjar hallonen också mogna, inte tillräckligt mycket för att göra kakor eller sylt eller så, men snart så.
Vi har haft en kanonvecka på Gemdaleslägret.

 
Anni

Anni

30 juli 2012 20:02

Åh, så roligt med agility - ett suveränt sätt för både hund och matte/husse att ha kul tillsammans! Dessutom är det kul för publiken - ha, nästan som ett kinderägg ;-)

http://vardagsnjutning.blogspot.se

 
Anne/ Mammanpysslar

Anne/ Mammanpysslar

2 augusti 2012 07:47

Vilken härlig och aktiv dag!

http://mammanpysslar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards