Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 5 maj 2013

Ledsamt idag!

Av Marru - 5 maj 2013 22:39

Idag så var det premiär på promenadbingon här i Söderbärke, och som vanligt så gick jag den med systrarna. Det gjorde jag förra året också när jag var hemma. Idag så vart det ingen vinst, men man kan ju inte vinna jämt. Gjorde ju det ganska ofta förra året. Blev en del kaffepaket.

 

Hann precis hem när min mobil ringer. Det är mamma, och när jag svarar så hör jag bara när hon sitter där och gråter. Min första tanke var att det har hänt morbror nånting. Han är ju alla fall 74 år, och har hjärtfel. Men det var det inte, utan det var mammas tremännings dotter som hade gått bort i cancer. Hon var bara 5 år yngre än jag om jag inte kommer ihåg helt fel. Har för mig att hon är född samma år som min äldsta kusin. 

 

Hon och hennes lillebror har varit mer eller mindre sjukliga hela sitt liv. Vi pratade aldrig om vad det var, men vi visste att dom inte var riktigt friska. Brodern var sjukare när han var liten, men så vände det. 1989 skulle dom komma på besök hos oss för första gången sen vi flyttat till Sverige. Men det blev inget av det för hon min kompis vart sjuk och hamnade på lasarett. Några år senare så kunde dom komma till slut. Då åkte ju jag på att jobba såklart. Det var väldigt tveksamt om de skulle kunna komma på vårat bröllop 1999. Hon hade nånting då också. För ett par år sen så fick hon en ny njure, och man trodde att nu skulle det väl vara lugnt ett tag. Så det här beskedet man fick idag kom som en liten chock. 

 

Ang hemsidan så kommer den fortfarande ligga under domänet mickiofarina.

 
 
Paula

Paula

6 maj 2013 10:00

Beklagar sorgen, alltid extra tråkigt när människor dör alldeles för tidigt.
Såg i min blogg för två år sedan att björkarna stod alldeles gröna, blev helt chockad, vilken skillnad, här är ingen grönska alls ännu, men den som väntar på något gott
Kram

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards