Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 26 maj 2013

Agilitytävling i Sandviken!

Av Marru - 26 maj 2013 22:28

Idag var det äntligen dags för årets första utomhustävling för Lizzie och mig. Sandviken skulle vi åka till och 4 lopp. 2 i agilityklass och 2 i hoppklass. Vi var 3 som skulle åka dit, och med våran bil. Så jag funderade i ett par dagar hur vi skall få det att gå ihop. Men så kom jag på det. Lizzie i en bur, och hennes bur satt jag fast på mellanväggen. Hund nummer 2 i den andra buren, och där staplade vi stolarna bredvid varandra som sen satt fast där med hjälp av grinden. En hund satt bältad i baksätet. Bakom henne satt vi en bur. Mellan passagerarsätet och baksätet så satt vi en tredje bur, och tältet. Jag lämnade kvar min stora ryggsäck hemma, och tog med mig en liten väska istället som egentligen skall fungera som nån sorts beaty box, men som jag använt på utställningar.  Det stod ju i PM:t att de har dåligt med parkeringar   . Så när vi kom dit så sa jag åt parkeringsvakten att det här kan man kalla för samåkning. Han sa bara att ni har ju en V70   .

 

Dagen börjades med en agilityklass. Ingen gunga med, skönt. Det mesta gick bra förutom att hon fick en vägran i slalomet pga att jag tog förgivet att det fixar hon. Sen fick ju en del tidsfel förstås. Tid 53.04 och 5 hinderfel, 8:e placering. Sen blev det dags för nästa agilitylopp, och där dök gungan upp. Allt gick bra, tom slalomet. Sen kom gungan som näst sista hinder, och jag trodde att hon springer förbi. Det såg så ut att hon tänkte göra det. Men hon gick upp på gungan utan vägran. Men det gick inte fort där. Men jag är nöjd med att få henne på gungan. Får väl hoppas att det går fortare sen. Tid 57.13 annars nollat och en 8:e placering igen.

 

Sen byggdes det om till hoppklass. Där fick vi en vägran vid ett hopphinder. Jag var lite för snabb med att visa henne, så det blev en liten vägran där och missförstånd. Men återigen tog hon hela slalomet. Det blev 53.56 i tid, 5 hinderfel och en 14:e placering. Sista loppet blev hennes snabbaste och bästa idag, men tyvärr så rev hon sista hindret. Jag blir lika förvånad varje gång hon river. Tror det har hänt kanske 3-4 gånger totalt på alla tävlingar. Annars var hon nollad fram till det, ja förutom tidsfel då. Tid 46.20, 5 hinderfel och en 6:e placering.

 

Sen hände det nåt roligt efter tävlingen. Nån hade sagt åt min klubbkompis att hon var tvungen och stanna kvar efteråt. Hon funderade väl lite på det. Men vi gick alla fall en promenad med hundarna. När vi kommer tillbaka så håller dom precis med prisutdelning, och min klubbkompis gick till tältet för att packa ihop sina saker. Då ropar dom på henne att hon måste till prisutdelningsplatsen. Men hon frågade om inte nån av oss kunde ta det, för vi stod ju där i närheten. Nä, det skulle vara hon. När hon står där, så visar det sig att hennes hund hade vunnit domarens pris för bäst friserade hund. Han är en blandras mellan bc och bearded collie men ser mest ut som en beardis. Utom nu då när han fått sin sommarfrisyr. De har man aldrig varit med om på en agilitytävling att man kan få pris för bäst friserade hund   . Ett presentkort på hälsokontroll, och 2 pass på vibratorplatta var vinsten. Men den måste ju lösas i Gävle   . Så tyvärr lär den nog bli outnyttjad. Men det var ju en kul idé alla fall.

 
 
Ingen bild

Helen

31 maj 2013 08:31

Saknar dina dagliga inlägg! Det måste ju hända hur mycket som helst nu med lilla valpisen. Och bilder - han måste ju ha växt massor nu.
Ha det gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards