Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 12 juli 2015

Ytterligare en vecka bakom oss!

Av Marru - 12 juli 2015 23:24

Sommaren lunkar vidare med stora kliv. Börjar bli dags för mig och börja rita banor till kommande tävlingar. Det verkar vara ganska många jag har lovat och döma. Alldeles för många   . Först på tur står tollarspecialen i Sälen. Banor dit är klara. Sen på helgen är det dags och åka till Ludvika och döma en nybörjarklass. Sen veckan efter är det dags för nästa tävling. Dala-Floda och fortsättningsklass. Efter det är det dags för några tävlingar för oss själva. 

 

Sista helgen i augusti skall jag döma 2 dagar i Karlstad och helgen efter det 2 dagar i Mora. Helgen efter det blir det Lindesberg. Efter det så lugnar det ner sig. Men det är många banor som behöver ritas. 

 

I onsdags så var vi till Dala-Floda och tävlade. Precis som om vi inte fått nog av agility under vår tävling, som höll på i 6 dagar. Det var 4 lopp klass 2. Jag sprang det första agility- och hopploppet med Lizzie. Vi diskade oss i båda. I det första så gick hon ur slalomet  men jag struntade i det. I andra loppet gjorde hon samma sak som på collie SM i Osby. Det var ett staket, och fick henne mellan hindren som hon skulle, men av nån anledning så sprang hon tillbaka på andra sidan och hoppade över. 

 

Felix sprang dom övriga loppen med henne. I första hopploppet diskade hon sig för hon gick ur slalom. I andra tog dom sig runt, men det tog väldigt lång tid. Hon spanade ju efter mig hela tiden. Men det ger nog sig bara de tränar tillsammans mer. 

 

I fredags så fick mamma komma hem från lasarettet. Hon klarar sig väl någorlunda. Men kan inte ta sig upp från sängen utan hjälp, tror jag alla fall. Men hon fick alla fall en förhöjning till toaletten. Så den fixar hon någorlunda. Men om hon måste på toa på natten så måste hon trycka på larmknappen, så nån kommer och hjälper henne upp från sängen. Men hon är fortfarande ganska förvirrad. Hon verkar hela tiden tro att hon är i Finland. Sen klagar hon på att det gör ont i den andra höften. Jag skall alla fall ringa till sjukgymnasten imorgon, och kolla ifall hon har nåt botemedel för det. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards