Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2019

Träning och FTF!

Av Marru - 27 augusti 2019 23:49

Har för några veckor sedan börjat fundera på att gå till gymmet här på byn för att få lite mer hjälp med mitt ben. Känns som om det behövs lite mer träning och motstånd än vad jag kan åstadkomma hemma. Tex när jag trampar på motionscykeln så trampar jag 30 minuter på det tyngsta utan att det känns allt för jobbigt. Så nu skall jag gå där på prov 1 månad, sen kollar vi hur det känns innan vi går vidare. Det är inte billigt, men kan vara värt det. Det visar sig sen. Men det var väldigt enkla maskiner. Man behöver inte hålla på och krångla med att ställa in en massa vikter eller sånt. Utan det var bara och sätta sig och köra. Samma sak med alla andra grejer, tex cykel, löpband, roddmaskiner mm. Bara sätta sig och trycka på en knapp. Quick start, och sen var det bara trycka på + eller - för motstånd, fart beroende på vad det var för maskin. 

 

När jag åkte hem därifrån, så kom jag hem på gården och skulle kolla i mobilen om nån ringt. Då såg jag att det hade kommit ett mail från geocaching om en ny cache som släppts ganska nära. Hmmmm...ingen som loggat den. Men man vet aldrig, det kan ju vara nån som varit där men inte loggat den på nätet än. Skall jag åka eller inte! Jag chansar och åker. Hundarna måste ha funderat vad som hände. Det kom en bil men ingen kommer in. Så jag åkte till gamla skolan i Gubbo. Ingen bil på parkeringen. Såg ju lovande ut alla fall. Hittade stället till cachen snabbt och det var bara och plocka fram burken. Trodde knappt mina ögon när jag såg att loggboken var tom. Så det blev min femte FTF, och den andra som jag tog helt själv. FTF = First To Find. Alltså jag blev den första som hittade den. Det är nåt speciellt och komma till en burk som nummer ett. Var bara synd att det inte kom en till bil på parkeringen efter att jag hittade den, så hade jag kunnat se lite skadeglad ut över att jag hann först. Så då kunde jag åka hem nöjd och glad.

 

När jag kom hem och skulle gå ur bilen, då såg jag vad jag hade på fötterna. Gympaskorna!!! Med andra ord så glömde jag mina tofflor på gymmet. Ok, så då var det bara och åka iväg ännu en gång. Hörde ju att hundarna skällde inne när jag kom hem. Så då vart dom säkert fundersamma igen. Jag tror dom är 2 delägare på gymmet, och hon den ena brukar vara där halva dagar. Förmiddagar på mån, ons och fredag. Eftermiddagar på tisdag och torsdag. Jag tyckte hon sa att hon skulle vara där till kl 19. Men när jag kom dit så var det låst. Man får ju kort så man kan åka dit och träna när man vill. Men mitt kort skulle inte aktiveras förrän imorgon. Men det var en karl inne och tränade så jag fick mina tofflor. Samtidigt så passade jag på och fråga hur det fungerade med kortet. Såg ju inte grejen man skulle dra kortet i. 

 

Ringde till Anicura på förmiddagen. När jag var dit med Lizzie förra veckan så fick hon ju smärtstillande utskrivet på prov. Så jag fick ju ringa till dom och höra hur dom tänkt med fortsättningen. Så dom skulle skriva ut för 3 veckor till. Sen får vi göra en utvärdering för att se om hon blir bättre eller sämre. Blir hon sämre vid uppehållet, så kommer hon få det livet ut. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards