Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2019

Agilitytävling i Dala-Floda

Av Marru - 29 augusti 2019 23:15

Det var en liten inofficiell agilitytävling i Dala-Floda ikväll. Det var en agilitydomare som skulle auktoriseras. Så jag passade på och anmälde oss till den, både Jeri och Viiru. Började med agilityklassen. Först ut var Jeri, och ju som det går när matte inte kan springa. Jeri tar fel hinder eller om det var från fel håll, kommer inte ihåg. Men oavsett så diskade vi oss. Viiru hade jag ju inga större förväntingar på, annat än få han och ta kontaktfältshindrena. Första så sprang han förbi balansen och tyckte han skulle hälsa på nån hund. Men si det gick inte för det var staket runt omkring. Men så kom han väl och gick över balansen. Men så fick han smak för det så då sklle han gå över den igen. Vi försökte väl nåt hinder, men det blev ju så dom det blev. Men A-hindret var alla fall inga problem. Sen har vi gungan som är det sista av dom 3 som vi har tränat på. Först så gick han upp en bit, men han hade lite för bråttom så den slog i för hårt. Men så fick vi ta det en gång till och då gick han lugnare. Han behöver ju komma ut och prova på lite olika balanshinder. Så jag är nöjd att han tog dom alla 3. 

 

Sen var det dags för hoppklass. Där började jag med Viiru, och dom 3 första hopphindrena gick bra. Sen var det två tunnlar och det gick ok. Men jag upptäckte ju i helgen att det är ett hinder vi inte tränat på. Det stod ju där i mitten den här gången, långhoppet. Så vi måste träna in det också. Det är sällan det är med, men oavsett så måste han ju kunna ta den. Så vi skippade den, och fortsatte. Sen när han kom ut ur en tunnel så upptäckte han däcket, så den skulle han kolla in fast han skulla ta slalom. Men jag försökte få han och ta slalomet. Men sånt han kan hemma eller på klubben var ju totalt bortglömt. Så vi tog tunneln igen, och så fick han ta däcket, och dom 3 sista hopphindrena i mål. Så jag hoppas jag klarar av och springa snart. Då måste vi börja jobba på att få han stanna kvar på banan med mig.

 

Jeri gick mycket bättre på denna. Vi fick en vägran för nåt litet missförstånd. Sen var han också på väg mot däcket fast jag sa slalom. Så då fick jag vråla i åt han. Verkar lite svårt med ordförståelsen där   . 

 

Dagens saldo, disk disk disk och 5.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards