Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 15 februari 2014

En månad......

Av Marru - 15 februari 2014 18:55

har nästan gått sen jag skrivit nåt sist   . Det blir så när man har mycket att göra. Får väl ta en liten snabbgenomgång på vad som hänt sen sist. Jeri och jag går fortfarande på vardagslydnadskursen i Borlänge, vi har 2 ggr kvar på den. Lizzie och jag har tävlat i Vintercupen. Hmmm.....att jag inte har skrivit nåt om den heller   . Det var agilityklass då. Första loppet var det första loppet på länge som Lizzie nollade både hinderDet tredje loppet diskade vi oss. Lizzie har nu 31 poäng i Vintercups poänglista. Så många poäng har vi aldrig haft förut. Om ett par veckor är det dags för den sista Vintercupen för den här vintern. Fast nästa helg så är det ju WM   . Alltså Wästmanlandsmästerkapet. 

 

Vad har vi då mer hittat på??? Förra helgen var Jeri och jag till uppfödaren på utställningsträning. Vi fick en massa tips, och träna en del. Jag fick lära mig att jag skulle springa med långa steg för att Jeri också skulle ta långa steg. Aj, det gjorde ju ont   . Vi fick springa på en åker för det var rena isbanan på andra ställen där. Kan  ju säga att mina skor var ganska blöta efter den dagen. Skulle ha tagit på mig dom där stövlarna jag köpte på Jula. Men dom är kalla fast dom skulle vara varma. Ja, imorgon skall Jeri och jag till Kumla då och praktisera våra kunskaper. Han går här och är nytrimmad. 

 

Idag har då Lizzie och jag varit på agilitykurs. Vi har haft Annica Aller på klubben för andra gången nu. Lizzie har fått ganska bra fart där. Det är bara jag som måste lära mig en del nya saker, och lära om en del saker. Som tex att jag inte skall säga hennes namn på fel ställen. Jag har ju använt hennes namn för att försöka få fart på henne. Men istället så saktar jag ju ner henne varje gång jag säger hennes namn. Det har jag ju inte tänkt på. Har märkt att det är nåt som är väldigt svårt att jobba bort, att jag inte skall ropa på henne i tid och otid på agilitybanan. När jag tom när jag går banvandringen mumlar för mig själv "Lizzie" . Men idag blev det väldigt mycket spurter. Så jag kommer nog ha ganska ont på baksidan av låren imorgon tror jag. Så vi får se hur det blir med dom långa stegen imorgon på utställningen   .

 
 
Ingen bild

Helen

17 februari 2014 08:02

Kul att höra från er igen!
Annica Aller är kanonbra. Det var hon som fick in mig på agilityn.
Du behöver ju praktisera utställningsträningen också. 17 maj är det utställning i Katrineholm om du orkar åka dit. Jättetrevlig utställning brukar det vara. Har nog varit där 4 eller 5 år. Ska dit i år också. Annars hade vi agilityträning i går och Ceres skötte sig jättebra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards