Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 1 juni 2015

Colliekompisarnas road trip fredag!

Av Marru - 1 juni 2015 22:55

Äntligen så var det dags för dagen vi väntat på länge. Colliekompisarna skulle iväg på sitt första SM. Tyvärr så är detta SM delat i 2 delar. Det är ju Piteå som skulle ha den, men de ville inte ha hand om rallylydnaden och agilityn. Så det fick bli en annan lokalavdelning som fick ta hand om det, och det blev lokalavdelningen Södra och Osby BK i Skåne. Jag hade ju egentligen tänkt om det inte var delat, ställa ut Jeri och anmäla Lizzie till lydnaden också. Men nu fick jag avstå dessa då. 

 

Vi åkte hemmifrån på förmiddagen. Före Örebro sa Felix att han var hungrig. Det började ju bli lunchdags. Så vi svängde in på Sibylla i Örebro. Efter att jag ätit så tog jag en liten promenad med hundarna. Det var ju uppehåll också för tillfället, fast det hade regnat när vi åkte in dit.

 

 

 

Efter det så fortsatte resan vidare. Vi hade tänkt åka den kortare vägen dit. Men efter Örebro så vart jag osäker på en avfart, och vi svängde av vägen för tidigt. Så vi hamnade i Hallsberg. Men vi kom på rätt köl alla fall. Efter Askersund så fick jag en känsla av att vi skulle svängt mot Skövde. Men det vart försent. Men då kan vi väl lika gärna åka den längre vägen ner och ta den andra vägen hem sen. Det var inget dåligt val. Men jag tycker det är tråkigt när det har dragits nya vägar. Som tex Vadstena, gick ju utanför. Vi ville ju åka vägen efter Vättern, där det är så fint. Till slut så kom vi till Gränna, och då bestämde vi ta en paus där vid den stora rastplatsen vid Brahehus. Den pausen blev längre än tänkt. Jag passade på och ta 2 hundar, en snabb koll i geocachingappen. Japp, det finns en där i närheten. Ut och leta efter den lite i smyg. Fick leta lite, men till slut så hade jag burken i handen.  Såg att det fanns en vid ruinen också, men den var väl bara och glömma tänkte jag. 

 

Men vilken tur, Felix ville gå ner till ruinen. De har tydligen stått där med en buss en gång. Kommer inte ihåg om det var en skolresa eller nåt. Men de hade då inte fått gå till ruinen   . Så vi gick till ruinen, gick runt och tittade lite och fota lite. Innan vi gick därifrån, så gick jag och Felix och letade efter burken som skulle ligga där. Den hittades lätt, och äntligen så kunde jag logga min 500:e burk. 

 

                             

 

Innan vi åkte därifrån så var vi och handlade nåt och dricka, glass mm. I bilen så Felix att de hade ju inga polkagrisar där. Så jag sa att jag tror nog att dom hade det, skall jag gå och titta. Japp, de gjorde ju tom polkagrisar där så att man fick se. Så jag ringde till maken att han skulle skicka Felix dit. 5 polkagrisar för 60 kr fick man. Felix fick 4, och jag tog en. Trots att jag sagt att jag inte tänker köpa några polkagrisar, för jag ville inte riskera lagningarna. Men så hade dom en som heter hallon och salt. Den kunde jag inte motstå, för jag har för mig att jag smakat det förut, men inte hittat det senare. Sen stod vi och tittade en stund när dom bakade polkagrisar, och vi fick faktiskt tillfälle och smaka färsk polkagris. Den var mjuk och varm. Jättegod, tror tom det var den smaken som jag hade köpt. Kan ju tillägga att tänderna är ok.

 

Till slut så närmade vi oss Huskvarna och Jönköping. Jag hade sagt åt maken att vi skulle köra E4:n nästan fram till Osby. Men nu hade maken hittat gaspedalen, och en fil där långtradarna inte fick köra på. Jag tänkte inte mer på det, för jag hade ju sagt åt han att vi skall hålla oss till E4:n. Helt plötsligt säger han att det står inte E4 mer utan 40. Då var jag ju tvungen och börja kolla i mobilen vart vi var på väg. Jag hade ju inte kollat så noga på vägen utan tagit förgivet att han har koll. Men vid det här laget så borde jag ju veta bättre. Vi har aldrig åkt nånstans tillsammans utan att han hela tiden frågat mig vart vi skall. I sin iver att köra om alla långtradare så hade han såklart missat att man skulle åka av för att fortsätta på E4:n. Så det blev till och vända. Ja, vi kom ju till stugan till slut alla fall. Efter att vilat upp oss en stund, så åkte vi till en lekpark vi passerat efter vägen. Felix ville ju dit och testa grejerna. Så jag sa åt maken att vi åker väl dit, vi kan ju passa på och gå med hundarna samtidigt. Efter lekparken så gick vi en vända, och råkade faktiskt hitta en hage där hundar fick springa lösa. Så både Felix och hundar fick roa sig lite innan det var dags och lägga sig.

 

   

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards