Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 1 juni 2015

Colliekompisarnas road trip lördag!

Av Marru - 1 juni 2015 23:36

Kl 9 var det dags för samling och banvandring. Hade inte riktigt koll på att det var så få anmälda till nybörjarklassen att det bara blev en banvandrig. Hade tänkt gå mästarklassen först, eftersom Lizzie hade startnummer 3, och Jeri hade startnummer 21. Men jag fick ändra mig, eftersom mästarklass hade 2 banvandringar. Banorna kändes enkla, men vädret var ju inte riktigt på vår sida. 

 

Så var det dags för Lizzie och starta på sin bana. Början gick bra, men sen blev det en helt om mot varandra, och Lizzie fick lite speed igen. Hon gick förbi skylten, men jag fick tillbaka henne, och jag tyckte att vi svängde mot varandra. Men tydligen inte  enligt domaren för vi fick felö på det. Mycket prat vart det också efter banan. Sen fick hon en fel övning på ett moment med helt om höger för båda. Eftersom jag inte vet vad som hände bakom min rygg, så har jag ingen aning om vad hon gjorde. Sen fick vi ännu en fel övning i honnören. Det var ligg på höger sida. Hon la sig, men började nosa. Jag sa hennes namn, och pang så satt hon sig upp. Nää, det var ju inte det du skulle göra. Suck!!!! Det slutade med 53 poäng för oss.

 

Sen blev det dags för Jeri. Där var det inte många celler som var hemma. Det mer eller mindre regnade hela dagen. Trots att jag försökte se till att han inte nosade mycket innan vi gick in, så började han nosa på en gång. Det var mest bara nos hela tiden. Det var inte mycket kontakt med han. Ja, vi hamnade ju inte på minus, men det var inte långt ifrån. 18 poäng hade han kvar.

 

På eftermiddagen så var det dags för fortsättningsklass och Clara. Jag busade med Clara lite i början för att få upp humöret på henne. Hon kändes glad och pigg. Det började bra. Sen vid frontmomentet så gjorde hon sin sedvanliga snurr innan hon satt sig framför mig. Vi har ju aldrig fått nåt för det, så jag har väl inte ansträngt mig så där överdrivet med att få bort det. Men den här gången så fick vi fel övning på det. Hon är mycket för att snurra den damen. Sen blev det långsamt tempo, och det var 3 transportsträckor med långsamt tempo. Men jag glömde bort den i mitten. Så det blev fel övning där också. Sen kom vi till en sitt-ligg-sitt. Där fick jag jobba lite med henne, men jag tyckte jag fick henne och göra dom momenten, fast efter väldigt mycket jobb. Men jag fick fel övning på den också, så jag vet inte vad dom blev fel. Ja, alla fall så slutade vi med 63 poäng i den klassen. 

 

Första bilden är fotograf Ingrid Persson, den andra bilden hade en tävlandes make tagit för han testar sin nya kamera. Sista gruppbilden har också Ingrid tagit. Det är en gruppbild på nästan alla collie som var och tävlade i lördags. Frisyren är nog inte den allra bästa   .

 

        

 

Det är jobbigt att vara på collie SM.

 

 

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards